Nuffnang

Friday, August 7, 2009

~ It's True ~

Yippi!!!

Assalamualaikum. Today is Friday. Tomorrow is Saturday. Next day is Sunday. Tonight I will watch The Proposal with Miss Zai. Ticket already bought yesterday via e-payment. Today after office hour, we both will heading to Sunway Carnival, Seberang Jaya. Bestinyaa!!

Credit to: Alamak aku lupa nak amik la sapanya nie. Tak pasai aku kena sue nanti.
Last night I’m so freakkkkkked! Ntah dari mana bunyinya di dapur itew? Takkan cacing perut Cik Lulup bermain-main ala-ala playground kot? Tiadaaak. Aku rasakan kucing iteww la tue kot. Memang creepy la. Tetiba ada bunyi. Mai dari mana ntah. So pepagi nie. Aku ulang lagi perangai aku datang lewat ke office. Today with Wana. Yeay!! Wana pun ada kisah lawak. Hahaha. Katak melekat-lekat masuk umah dia. Kat wet kitchen dia. Hahaha. Lawok-lawok. Gara-gara katak melekats iteww, Wana tak perpuasa. Persoalannya: Adakah katak itew yang nak membayar fidyah buat Wana? Ofcourse not, so Wana dalam perkiraannya macam tak sempat nak habehkan. Oh Kataking, siap la hang. Aku rasa dh jadi arwah kot since pagi tadi wana dah jirus dia dengan pelbagai vacksin. Haha. Sian dia. Mati di hari jumaat. (Mati ka???) Untuk katakings itew. Terima kasih. Jasamu di kenang. Sure Wana takan lupakan dia. Because of him Wana tak puasa ganti.


Misi today.
Aku kena habehkan cuci baju aku. Last night pending coz aku takut nak kuar bilik. Pepagi tadi gaks aku jemur baju yg aku remdam softlan malam tadi. Today, I have to wash all my adikskings, tudungsking. Ohh. Besok ketemu ayahanda, ibunda, kekanda bongsu and my new love ones, Merlin. Aku doa mereka semua sihat waalafiat. Nantikan kepulangan aku.

Kisah anak dan emak. (Adik aku menyemak)

Aku: Hello.
Adik: Hello.
Aku: Eh, awat tak pi sekolah?
Adik: Sekolah tutup. H1NI. (WHT, Perlis pun dah ada virrusss nie?)
Aku: Panggil mak sat.
Mak: Hello. Awat?
Aku: Mak nanti cari aiq nyoiq dengan kurma. Adikeni nak aiq nyioq yang dalam buah lg.
Mak: Kenapa? Beli la tepi jalan tue. Balik nanti singgah cari. (Sure mak aku pening. Giloo apo tetiba nak aiq nyioqq)
Aku: Tamau. Nak yg fresh. Tadi adikeni baca email leh minum aiq nie.
Mak: Ohh. Betoi la kot. Aiq nyiouq tue penawaq demam. Kurma memang ada penawaq dia juga. Besok balik umah maktok amik dari pokok.
Aku: Ok la mcm tue. Sok la amik. Ok la mak. Assalamualaikum. (Yes. Aku dengan baiknya memberi salam pada mak aku)
Mak: Waalaikumsalam.


Yes. Besok aku akan minum air kelapa kurma. Kepada kawan-kawan2 silalah cuba ok.
Credit to: Flickr yongkarmoh

Credit to: Flickr djokomuljanto

Bahan-bahan:
1. Air kelapa
2. Buah Kurma
3. mangkuk

Cara-cara menyediakan:
Rendamkan air kelapa and kurma dalam mangkuk selama 2 jam. Then baru leh minum.

Selamat mencuba resipi yang aku cilok nie. Adiooss. Aku nak gumbira sekejapan today.
Selamat berhujung minggu peepss!!! Take care!

2 comments:

L3N said...

Cik yunap.. saya mempunyai pertanyaan. Kalau saya ingin menukar mangkuk kepada benda lain sperti gelas @ pinggan boleh x? Terima kasih atas perhatian anda...

Yani said...

Cik Lulup,

Oh ya. Sila tunggu sebentar ya sy ingin menyelak mukasurat dalam buku panduan ini. Oh ya. Dah jumpa. Ya. Boleh. Sekiranya amat bagus Cik Lulup menggunakan pinggang/gelas/mangkuk mak Cik Lulup di bawah katil itewww. Amatlah mujarab. InsyaALLAH.

Cubalah dan selamat berjaya.