Nuffnang

Monday, September 14, 2009

~ Pagi Ceria, Petang duka ~

Hari nie aku bermula dengan baik. Pepagi melunaskan keja yang tertangguh dari minggu lepas. Kemudian aku menerima ajakan Cik Anis, Cik Mas and Cik Zai untuk ke rumah Kak Siti K. Awalnya aku menolak since Wana akan pulang ke rumah ketemu suaminya. Kemudian Wana cadangkan supaya aku membontoto mereka semua. Sesampainya di rumah Kak Siti K, waaaaaaaa...chumelnya itew baby! Pipi DAMIA. Waa...amatlah hantap baby itew. Aku berpeluang meriba Damia, tapi aku tak pandai ambil Damia sendiri, Kak Siti K terpaksa meletakkan atas tangan aku di mana aku bersedia menadah kedua tangan gabak aku nie. Damia baik sekali. Dia ketiduran dalam ribaan aku. Hehehe.

Kantoi!
Kak Siti K nie la, ala. Yani salah send la. Then mulalah mereka ini menanyakan siapakah itew Abang Iwang! Hahaha. Tiada kaitan dengan aku sebenarnya. Percayalah kalian. Full stop. Jangan tanya lagi.

Pepaginya aku mendengar khabar sedey, Baby Kak Azim meniggal dalam perutnya. Innalillah..baby girl. Semoga Kak Azim tabah ya. Tak mengapa, anak itew akan menunggu Kak Azim di SANA. Dia yang akan memimpin tangan Kak Azim nanti di Titian Siratul Mustaqim nanti. InsyaALLAH.

Petangnya aku meneruskan kerjaya aku. Aku juga tidak sempat nak chain mail dengan group Insep. Biarlah mereka bercerita. Aku kalut petang tadi. Then aku ke surau melunaskan tanggungjawab aku sebagai seorang Muslimat. Sepulangnya aku dari surau, aku nampak Si Dia Bersuara Baik bersama Wana dan Santhiya. Talking bout our leave for Hari raya. He ask, Me and Wana still do not applying leave. Hahah! Aku ingat dia seronok nak bagi cuti. Tapi tidak! Die begitew berat nak bg SK sorang-sorang cover on Wednesday. Tatkala itew, aku rasa macam nak berhenti keja saja. Sepenatnya kami berpuasa, bagi la kami bercuti. Aku yakin SK mampu bekerjaya seorang diri. Lainlah kalau bagi aku bekerjaya seorang diri. Mauu haru biru, lingtang-pukang lot-lot dalam fab. Thus aku yakin seyakinnya yang SK MAMPU! You can do it SK!!!(Actually memang leh pun). Thus besok aku nak convince Si Dia Bersuara Baik itew.

Tak baik kutuk boss sendiri. Tak berkat gaji nanti. Hehehe. Muga-muga aku bukan dari golongan sedemikian.

Oh! Aku tak ke param sebaliknya aku memasak. Masakan yang berminyak plus telor mata goreng. Tapi telur tue pun ada lubang-lubang time aku nak alihkan td. Aku salahkan pada kuali, sapa suh telur tue lekatkan pada kuala. Susah aku nak alihkan.

Ikan, dimanakah kamu?

2 comments:

miSSMySoul said...

yanii..ltk la byk pic skit..heee

Yani said...

Hahahaha...cik aimi semua orang komen sedemikian. Hehehe. saya akan letak pict ikan yand cantik-cantik plus mantap belaka. ehehe