Nuffnang

Thursday, November 26, 2009

~ Labaikallah Hum Malabbaik ~

Alhamdulillah besok dah nak menyambut Raja Haji tapi bagi berjuta-juta jemaah Haji dari seratu dunia, besok adalah hari yang mereka nantikan. Hari Wukuf di Padang Arafah. Kalimah Tauhid ini akan berkumandang di Padang Arafah. Pastinya air mata kegembiraan akan mengalir di sana sini. Syukur. Dan aku yakin dan pastinya semua jemaah sangatlah bersyukur dan gembira tatkala waiting hari wukuf. Aku doakan semua mandapat Haji Mabrur. InsyaALLAH. Aku juga teringin sangat nak ke sana. Hanya ALLAH Taala sahaja yang tahu, bila mana and bila masa aku leh jejak kaki ke sana. Aku ada tengok news, katanya besok, even ada pesakit was warded pun akan di usung untuk ke Padang Arafah. Tetiba teringat time Tok and Wan aku ke sana. Pada awalnya Wan aku, doc tak bg p sebab Arwah ada asma yang teruk tapi atas semangat dan izin-NYA Arwah Wan aku dapat juga mengerjakan Haji pada tahun itew. Alhamdulillah. Wan aku side ayah, alhamdulillah masih sihat dan mampu ke bendang dan ke laut lagi. Wan side ayah memang banyok duitt!! Waa wee!! Bulan 6 yang lepas, Wan bersama Maktok ke sana untuk Umrah. Aku doakan mak ayah aku juga akan ke sana untuk Umrah. InsyaALLAH tahun depan. Doakan yaa!! Aku pernah terbaca artikel, ALLAH Taala akan lambatkan urusan kita dia Masyar nanti kalau kita tak pernah Tawaf di Kaabah [Maaf kalau aku salah. Tapi aku rasa semua nie atas izin-NYA. Kalau kita tak mampu nak ke sana, semuanya atas kehendak-NYA]. Jado, marilah kita start kumpul duit untuk ke sana. Muda-muda lagi bagus. Kan...kita masih kuat dan bertenaga.

Baiklah semua. Hari nie aku half day. Aku akan carpool dengan Fairuz. Yeay! Terpaksalah aku menumpang mereka yang berkereta since aku tiada kereta lagi as for now. Trimasss ya kekawan yang sudi tumpangkan aku selama iniew. Trimass tie Cik Zai, Azwana, Azida, Aiman, Kak Ina and Fairuz kerana sudi amik aku dari rumah. Tak lupa juga Lunchmate aku - Kak Aziyah and Kak Sobah. Kereta merekalah aku sokmo tumpang untuk p lunch.

Selamat Hari Raya Aidiladha dan jangan makan daging banyak-banyak tauuu. Minum air limau bebanyak after that ya! Have a safe journey and I will coming back to Kulim on Sunday. Assalamualaikum all!!

Picture Credit to: http://shoradhi.blogspot.com

No comments: