Nuffnang

Monday, November 30, 2009

~ Oh Ayah, Oh Ibu ~


Alhamdulillah aku selamat sampai Kulim malam tadi. Bgcik sudi hantaq aku ke Kulim. Awalnya aku nak naik bus ja. Normally from Perlis to Kulim it takes 2.5hrs but yesterday it takes 4.5hrs. Giilllss punya jeeemmmmm! Bgcik sampai Ipoh kul 12am, Abg Jipot sampai KL kul 2am. Gilllsss!!! Malam tadi juga aku tidoq dengan sper duper awal and bangun kul 6.30am. Received sms from Abg Zul Kak Mie cakap aku call dia. Walhal aku tertekan time aku duk pusing-pusing tidoq kul 3.48am td. Hahahaa. Gilaa ganas aku tidoq! KAKAKAKA..

Keja hari nie kat opis, ok ok ja la. Ada yang tak siap lagi, aku dah buat dh. Besok sambung ja la. Hari nie Rafidah ada buat Aqiqah untuk anak sulung dia Harriz. Petang tadi aku makan yang nasi Fidah bagi ja la. Sedap!! Cuma cup cakes ja aku tak dapat rasa sebab susah Wana nak asingkan. Tak apa. Ada rezeki, nanti aku rasa lagi kan.

Rasa macam nak cuti ja lagi. Oh Ya! Gaji dah masuk. Rupanya masuk since Kamis lagi. Hahaha. Kalau la aku tau gaji masuk super duper awal, sure dah selamat aku habehkan. Hehehe. Sonok punya pasal. Yeayy!!

Time raya korban baru-baru nie, aku tak ketinggalan nak tengok orang kat taman aku sembelih lembu. Gotong royong buat segala kerja. Aku sangat suka komuniti taman aku nie. Semua sudi membantu. Alhamdulillah. Aku bersyukur kami tinggal sini even rumah kami tak besar tapi komuniti yang baik, peramah, kerjasama membuatkan ramai penduduk pikiaq 45juta kali nak pindah. Aku rasa memang sapa yang ada la nie akan menjadi penduduk tetap taman nie dah. YEAYY!! Including mak ayah aku.

Talking bout them, Mak ayah aku orang paling baik penah aku jumpa. Paling rai tetamu. Aku berdoa aku akan mewarisi sifat and sikap kebaikan mereka berdua iniew. InsyaALLAH. Mari tatap picture yang sempat aku snap!!Nie pada Hari Raya Pertama - Gila penat nak tunggu daging sulong nie. Nie kat rumah tok aku side mak.Hari Raya Kedua, kat Simpang Empat. Sila kira ada berapa ekor lembu di situ? Lembu yang di pegang talinya oleh Pakcik-pakcik nie adalah lembu pertama dikorbankan.The Slaughter Man. Ustaz belakang umah aku.Kumpulan 3-Yang berambut putih tue ayah aku. Hehehe.Lembu kami yang ketiga. Close up sket..tadaaaaa...Nie part kat umah aku lak. Penat weeii kenduri. Ke sana ke sini nak amik baran giutew ini. Tapi aku banyak jalan tengok daging ja. Dah siap lapah ka belum.

Memang seronoks tapi agaks penatsking! Ok ALL..Have a nice sleep ya! Aku nak tidoq dah. Beosk tengok 2012..yeayy!!!

2 comments:

.:Miss Amy:. said...

Selamat Hari Raya haji to u too!

Yani said...

Hehehehe..Mak Cik Aimi!!!
Saya tidak sumbung taoooo!!!

saya sangat biasa begini...