Nuffnang

Thursday, December 17, 2009

~ Sambut Tahun Baru Cara Islam ~

Assalamualaikum,,

Hari nie 17 Disember 2009, besok 1 Muharram 1431Hijriah. Tahun baru Islam dalam kalender Islam. Sememangnya ada yang bercakap bidaah membaca Surah Yaasin sebanyak 3 kali tue sebab Zaman Nabi Muhammad SAW dulu, baginda tidak membuatnya pun. Oleh kerana Nabi SAW tak buat then kita akan dituduh Bidaah? Ilmu agama aku juga amatlah cetek, jadi tak patut aku nak persoalkan semua ini. Nak buat tak apa, tak buat pun tak apa. Janganlah jadikan event lak baca Surah Yaasin nie. Nak tunggu malam Jumaat ja nak baca Surah Yaasin nie, nak tunggu malam tahun baru Islam ja baru nak baca. Tetapi bacalah tatkala kesenangan dan cubalah membacanya. AKu pun tak baik tegha mana, tapi ada kelapangan marilah kita sama-sama beribadah kepada-Nya. Sebab membaca Al-Quran tue kan ibadah.

Baik, besok 1 Muharram 1431 Hijriah pada hari Jumaat, salah sorang colleague aku akan menamatkan zaman bujangnya. Si Shah. Taniah Shah. Lepas nie hang taleh nak ngurat-ngurat memana ladies lagi la wei. Hang dah jadi suami orang. Tadi kat opis ramai managers, colleagues wish him, pohon maaf sebab tak dapat datang la. Ada yang huluq angpau. Iya la kan nak jadi orang baru, pengantin baru. Ada juga yang memperkatakan pasal jambang, misai dia. Adakah dia sengaja menyimpannya? Secara live dia berkata, dia akan trim it. Hahahaha. Sengal!! Btw Shah! Aku tumpang bersyukur atas perkahwinan hang nie. InsyaALLAH Sabtu tue aku akan join IMMO juga ke sana. Side hang kat Sungkei, Perak aku tak dapat la join. Aku berasa di luar liputan Maxis tatkala itew.

Petang besok, aku akan balik ke Perlis. Menumpang Cik Zai bersama En. Kelisa nya itew. Then Zati juga dari Somban akan ke rumah aku di Perlis dan kami akan sama-sama ke kenduri Shah di Astar dan kenduri kawan kami di kolej di Kepala Batas. Kami akan bersama-sama Cik Fiza ke sana.

Baiklah semua. Aku harus kemas baju, bilik sebab besok after balik keja terus nak balik Perlis. Baju apa aku nak pakai time wedidng depa nie? Adaoiii!! Tak apa la.

Chhhhiiiichooooo!

3 comments:

L3N said...

cik yunap slmt tahun baru!!!
Btw,i nk mintak maaf 4 all the things i've done and said yg maybe u unsatisfied or x redha huhuu....
lets start a new 'life'(cth: dlu sorg2 taun nih x lagi..nga),new thinking( cth:dlu fikir sorg2 taun nih x lagi..nga),new aim (cth: dlu sorg2 taun nih x lagi..nga).Rupa2nya cuma ada satu misi utk taun baru nih.Ok cik Yunap live life to da fullest!!

L3N said...

Eh lupa lak...kem salam kt Shah kata Selamat Pengantin Baru!!! Sori la x dpt p, hadiah pun xdak.Itula sapa suh kawen awl sgt

Yani said...

Cik Lulup,
Oh iyaa...kita dah semakin berumur ya. BUkan i sorang but including u too. yuuuehueww! apakah azam tahun baru mung? oh yaa..ada perubahan bagus. Hati ini saya membangunkan diri awal 10mins dr hari2 biasa. Itulah penghijahan sy yg pertama. hahahaha. Mung lak? syok duk main2 miskol. Agak hampeh di situ kerna numbe i juga menjadi mangsa kaedaan mung yg nak ngetest coverage. Country home kununs! Snap la picture then send it to me. eh eh eh..mung mandi tak tue?