Nuffnang

Thursday, December 31, 2009

~ Welcome 2010 ~

Assalamualaikum,,

Alhamdulillah!! 2009 will leaving us, and welcoming 2010. Here we go let's achieve the delay target that we missout for 2009. Banyak sangat kenangan 2009 aku nie. Kalo nak cerita 2 jam pun tak habeh but as for now for me 2009 most enjoyable year for me. Get to know great people, good people paling aku tak lupakan Munchy!

Azam aku for 2010? Mestilah menemui IKAN IDAMAN hariku. Oh yes! Aku kena lebeh bersemangat nie. Tahun depan aku dah 27! Opppssss! Wei. Gilssss dah makin meningkat usia aku. Baru ja masuk 26 September lepas nie nak kena ngaku 27 lak. Tamau aku. Aku masih REMAJA!

Azam aku:
1. Jadi pekerja CONTOH! Datang awal ke office.
2. Menjalankan TUGAS dengan IKHLAS, REDHA, JUJUR tanpa ada sebarang NIAT KOTOR.
3. Berkawan dengan semua orang[ini la caranya nak ketemu IKAN IDAMAN HATI].
4. Menjadi anak yang TAAT, DENGAR KATA pada kedua ibu bapa aku

DAN DAN DAN DAN DAN..Yang paling penting aku ingin menjadi umat-Nya yang tahu bersyukur atas segala rezeki yang telah dikurniakan-NYA untuk aku. Jangan menyombong diri pada semua orang dan jangan sesekali aku menghina orang. Aku harap aku lebeh menjadi seorang yang lebeh PEMAAF lepas nie. InsyaALLAH. Sememangnya everything happen for a reason, do not blame he/she. Never!

Here i want to share some fwd email from my colleague:

Give some thought on the Speech by Bryan Dyson (CEO of Coca Cola) for the coming years..

"Imagine life as a game in which you are juggling some five balls in the air. You name them - Work, Family, Health, Friends and Spirit and you ' re keeping all of these in the Air.

You will soon understand that work is a rubber ball. If you drop it, it will bounce back.

But the other four Balls - Family, Health, Friends and Spirit - are made of glass. If you drop one of these; they will be irrevocably scuffed, marked, nicked, damaged or even shattered. They will never be the same. You must understand that and strive for it."

WORK EFFICIENTLY DURING OFFICE HOURS AND LEAVE ON TIME. GIVE THE REQUIRED TIME TO YOUR FAMILY, FRIENDS & HAVE PROPER REST.

Okeng Kekawan, macam mana la celebrate New Year kat Tawau ya? Meriah tak agaknya? Malam nie aku nak nengok bunga api kat Kulim nie. Perhaps nampak la dari rumah aku nie.

Tadi lunch kat Kg Pelet aku join sexytariess kat opis nie. Best! Sejuk. Nyaman. Here is some picture for the dish.Sesampainya kami. Aku pun tak sure bilo Kak Noor snap this.
Minuman kami. Lepas makan tue memasing order 2 gelas air. Sangatlah sedap.
Makanan aku.
Beriani Ayam Kampung - Pilihan Kak Ram

Beriani Lamb Shank - Pilihan Kak Sob
Nasi Goreng - Pilihan Kak Noor
Licin habeh kami bedal Sangatlah sedap! Yuehueew!

Selamat Tahun BARU semua. Have a safe journey! Aku akan pulang ke Perlis pepagi sok. To Cik Zai: Drive carefully ya. Saya doakan majlis kamu berjalan dengan lancar lagi meriah. Taniah dari saya! Assalamualaikum all...tace care ya!

Credit to: Selva Ganapathy [Flickr]
Credit to: Kak Noor for those pictures

2 comments:

L3N said...

Hi Saudari Yani,

1.Sambutan d tawau sungguh meriah...Kami bermain2 salji dgn penuh keriangan.Saya sudah bersedia menyambutnya seawal pukul 10 lagi di alam mimpi.
2.Kenapa makenang mung kelihatan membencikan??Anda WAJIB membawa saya kesana skiranya saya berkunjueng ke sana...
3.Smoga yg u wish tercapai la hendaknya...rupanya u dh tua ngahahhah
Yg Benar,
Cik *PhD Tawau
(*Paling hOWTTT Di)

Yani said...

Hello Cik Laila,

Terimas kerana sudi memberi sedikit komen di ruangan buletin dalam akhbar Utus Mesia ini. Sy sedia maklum saudari selalu mengurus eh silap mengutus komentar di sini. Berbalik kepada komentar saudari, iya. Tawau ada SALJI! Amatlah penipuan yang nyata lagi kejam! Sangatlah tidak munasabah! Hahaha. Komentar kedua. Makenang! Memanh enak bukan! sy pertmama kalis ke sana. amatlah kool! Patut p lagi nextime. Kalo mung datang sini sue leh kita ke sana. Mung belanja. tp kita patut melalui kubur org cinoooo.. hahahaa. trimas atas ucapan mung pafa i...Hello! kit sebaya ok! semoga azam and matlamat mung juga tercaapai. InsyaALLAH.

Yang Tulus,
Cik Yang Tak Payah Mengaku HOWTTT coz SEANTERO Kulim and universe dah tau!