Nuffnang

Monday, January 18, 2010

~ Ting Tong Ding Dong ~

Assalamualaikum Gang's,

Jumaat lepas aku balik Perlis. Makk aiii! Jalan yang aku, Fairuz dan Isa guna sangatlah creepy! Rasa macam serik dah nak follow kalau jalan sebegitu rupa. Tak payah la nak try and error dalam keadaan yang bakal gelap macam tue. Aku lebeh sokong tol and highway. 185% fully support! Aku sampai Simpang 4 dalam kul 8.50pm. My dad fetch me at Shell with Haikal. Sampainya rumah Tok, Pak Cik Ani, Mak Cik Farid, Kak Ngah ada di rumah. Mak aku as usual, the busiest person kat surau. Ada majlis penyerahan sijil KRT lak. Kami semua kelaparan since mak aku tak prepare apa-apa pun. Thus Pakcik Makcik aku ke pasar malam la. Hehe. Untuk makanan aku, awal-awal lagi adik kesayangan aku dah call suh order. I LAP U Fuad!! Malam tue sambil makan-makan, then sembang-sembang.. Tok Kesayanagn hamba bertanya soklan cepumasss-emas.."Bila adik nak kawen?" OMG! ToK!! Kalau la tok tahu keadaan adik la nie. Hehehe. Then aku dengan senyuman manis menjawab "Adik kawen sebelum umuq adik 30". Hahaha. Lega. Aku tak tipu tok aku. Betoi! Lepas tue mak aku pun pulun balik, tanya kami makan apa. Walhal semua dah kenyang. Then apa lagi.. Cari bantal la dan katil. ZzzzzzZZZZZZzzzz...

Besoknya, aku bangun seawal jam 8.30. Awal bukan. Kisah wanita! Then nothing laa..breakfast reramai dan aku dengan adik, dua cousins aku which is Kak ngah and Haikal, kami ke Kangar coz nak hantar printer Fuad yang tak leh nak print. Gilaa! Keadaan Kangar tatkala pagi Sabtu amatlah membuatkan aku separuh gila nak parking. Cik Zai kamu pastinya sedia maklum kan jalan nak ke roundbout Bukit Kaya kangar tue, gena nak parking kan. Side parking! Gilaa...Finally after 2 3 kali buat pusing kat situ, aku drop Fuad and printer then kami ikut jalan belakang nak cari parking. Finally jumpa la. Sebelah kedai gadai emais Islam. Huhuhuh. Jjauh skey kami kena jalan ke kedai computer tue. Ahh! Tak kisah aku. Yang penting aku leh parking. Tak kisah aku kena berjalan jauh pun. Then masuk kedai computer, after deal with the technician, then kami heading to Pizzass! YEAY! Kami makan pizzzas! Aku selaku yang senior, belanja la kanak-kanak ribena nie. Then nak ke Gurdians lak, ok ok. Sila pilih apa yang hangpa nak. UNutng, kanak-kanak nie tak reti pun nak beli apa-apa. Fuad punya hair gel ada lagi, else sure dia akan pow aku. Then kami singgah kedai IKAN! IKan ya.. aku sangat la suka kedia ikan. Sangattt suka! Macam aku masuk ZARA kat KLCC ja perasaannya, tapi kena hati2, takut terpegang any material from PIG kat situ. Hahaha. Tapi kedai ikan nie, selamat. Aku rasa segar sekejap tengok ikans nie. Then malas nak tunggu lagi, kami membeli 4 ekor Golden Parrots. Aku dah warning Fuad, mati lagi IKANS kali nie. Siap dia. HAHAHAHA. Gila kejii kakaks. Hahhaha.. Then kami balik umah! Tengok-tengok me familia duk makan nasi. Aku meratah IKAN. hahhh! IKAN lagi. i Love fishhsss!
Waiting sedara aku yang sama-sama nak follow Tok and Makcik Farid aku p berubat, tengok tokngah ak tue siannya. Wayar dari hidung, dia hanya minum susu dari tiub tue la. Semoga dia cepat sembuh ya. Dia ada penyakit Fibroid.

Petangnya aku dengan ayah aku tengok Bobby! Mak aku tidoqq! Fuad menguruskan aquarium and IKANS, Kakngah reading novel and Haikal nak tenangkan fikiran sebelum dia nak buat homework. Haikal baru Std4. Tapi bijak berkata-kata. Then aku bawak budak berdua nie ke 7E. nak beli slurpeee katanya. Aku paksa dan kerah guna duit yang Abah depa bagi and aku bawak depa p Mutiara Ambar beli sagu and susu cair. Then petang tue mak aku buat kueh sagu. Tapi Tok, Pakcik and Makcik aku balik dengan kueh yg banyak dan cendol Sedapnya. Lama tak makan. Sedapppnya.. Then petang tue juga Tok, Pakcik Ani, Makcik Farid dan anaks2 balik ke Jitra. Aku lak duk buat vids untuk Fritz's farewell. Tengok Sinchan n Doremon ngan Mak aku then mandi. Ayah ajak makan luaq. Yeayy! Awal2 lagi aku ckp aku just nak makan satay ja. Then kami ke Kuala PERLIS. Jalan-jalan cari pasal betoi la malam tue. Lambat gilaaaa servis dia. Jangan makan lagi kat kedai LYNDA 2 IKAN BAKAR! Tup-tup jumpa Long Shahidan aku kat kedai tue. Liong belanja kami. Waaaa...Pengarah pendidikan Kedah! YUehueeww!! Balik rumah tidoqq!

Ahad! Nothing much happend! Tengok tv ja. Tapi ada orang order Kueh Asidah mak aku untuk majlis pertunangan adindanya. Then keja aku buang kulit bawak kecik and hiris halus-halus. Memang halusi pun aku hiris. Mak aku sambil kacau-kacau asidah tue. Then goreng bawang and letak atas asidah. Aku suka makan kueh nie juga. Memang lembut. Sedappp!!! 4 pelengat mak aku buat. Malamnya aku waiting nak tengok Merlin ja. Yuehuee!!! Ayah aku call aku dari laut. Iya. My dad is a FISHerman! Yaa.. hidup aku memang tak lari dari IKAN. Aku sukanyaa!!! Yeayyyyyy!!! Ayah aku cakap hasil tangkapan udang almost 2kg. Syukur! Rezeki Fakhril and Faizal la since aku dah cakap kat Faizal cuba jaya. sYUKUR!

Isnin pepagi aku bangun solat subuh, then tolong mak aku kat dapur. Actully aku tolong tengok udang-udang tue ja. Tolong buang kulit ubi dan get ready nak balik Kulim. Yuehuee. Balik kulim bus macam taik! Ada pula 2 orang pekerja asing pasang lagu kebanggaan depa. MAKKK AI! Aku bukan peminat lagu3 keling tue. Maafkan bahasa aku ya. Aku dh la tengah pening-pening, then dengaq lak lagu gitew. Adoii! Sabar yani sabar. Mereka hanyalah sedang menghabiskan cuti mereka dengan menyumbat hiburan ke telina depa. Tapi tinga aku pun dengaq juga. Adoi!! Syukur kul 4.05pm aku reach Kulim. Yueuuuuuw! Penat, letih, sleepy, sakit kepala semua ada. Lepas bagi makanan kat Fakhril and Faizal then aku masuk umah and cuci baju last week. Penattt!

Ok! Good nite all! Aku harus tidoq kerana besok ank keja. Boringg!

4 comments:

fakhril said...

bile lg nk masak sambal udang weih...??? sedap woooo.... thanks yani...

weih, aritu hana jwb dak salam aku??

Yani said...

Oiiit! Hana jawab la..siap dengan senyuman manis lagi. weii..aku la masak sambal tue..sedap bukan? aku kan teror masak. Tue la hang tak caya.

fakhril said...

btol ka hg masak?? xkesah la.. janji minggu ni hg kena bwk lg... hohohoho...

btoi ka hana jwb wes?? tp apasal dia xmo kluar aritu? huhuhu

Faizal Reza said...

sgt sedap hudang arituh..thx hana eh2,yani..heheh