Nuffnang

Wednesday, February 3, 2010

~ Bila GAS MEMASAK PETRONAS nak habeh?? #$^%^& ~

Hadoiiii!!!

Problemos laa. Nak parking moto macam nak berebut nak parking meta! Sh*****t! Dengan tahi kat luarr..aku tau la tahi kat luar, but still tue haiwan kesayangan yang punya. Tak kuasa aku nak buang. So untuk elak dari terkena tahi, tayar motor aku masuk longkang. Longkang tue sekakang kera ja. Tak besar pun. Tapi cukup penat like hell untuk aku tarik semula moto aku tue. So impian nak bermotor besar haruslah, amatlah dilupakan terus. Pasal parking moto lagi. Ada 2 biji moto kat rumah aku la nie. Aku tatau la gena nak arrange it. So far, moto aku dah ok then moto 1 lagi pun ok jg tmpt parking dia. Tapi tak se'ok' moto aku. Dengan moto nie, aku kena berusaha sedaya mungkin untuk masuk slot parking moto aku. Sebab tue kalau leh nak nak balik awal sebelum empunya saga pulang. Macam tahiii ok! Dengan rumah yang macam tahi lalat. Keadaan lantai yang berminyak. Deyyy!! Weekend hangpa buat apa ha? Aku dah cukup bersabar dah nie. Takkan every week aku nak jadi kuli cuci sampah, mop lantai, buang sampah dari tong sampah. LAINlah aku di bayar. Pinggang mangkuk yang kau rasa lebeh dr 48jam usah kira la. Opps..bukan pinggang mangkuk, tapi tuperware and apa2 ja la. Mugs. Dengan bulu haiwan kesayangan. Dengan debu-debu. Aku perasan baju aku makin berdebu. Hammmpeh! Aku tatau la. Ya ALLAH Berilah kesabaran pada aku. Dengan ada 2 ekor haiwan kesayangan, malu double la bulu haiwan kesayangan. Aku tidak sama sekali salahkan haiwan kesayangan, tapi aku hairan kenapa tuan tak reti nak jaga bebetul Dah tau hang tue ada dua haiwan kesayangan, silalah tingkatkan usaha nak kemas,bersih rumah nie. So far, for this week tak ada tahi haiwan kesayangan dalam rumah dan aku perasan tempat pupu haiwan kesayangan dah ada dua. Aku doa, ianya dia jaga dengan penuh baik lagi bersih.

Masalah lagi. Kalau masak, please laaa mop lantai tue. Minyak tau dak. 1 lagi penyapu dalam rumah jangan la nak gila gatai nak sapu kat luar juga. Aku nak solat, sorang lagi housemate pun nak solat. Masak! Berbau bilik aku. iyaa! Padan muka aku kan. Sapa suh amik bilik bawah! Aku suka bilik bawah ada 2 sebab! 1. Aku nak toilet aku sorang-sorang. Toilet bawah lebeh besar. Tapi akhirnya toilet bawah menjadi kegilaan lagi dua orang di atas. Arrghhh! Lantak la. 2. BIlik bawah aku tayah pikir ank jalan atas [apa sebab nie Yani. Tak leh diterimai otak]. Lantaklahhh! Aku suka bilik bawahhh! Aku berdoa gas memasak nie cepat habeh. Nak ja aku on ja gas tue, let it pump out so cepat habeh. Aku balik keja petang, rumah aku dah terbakar. Hahaha. Aku benciiii kalau nak masak tak reti nak bukak tingkat dapur luas-luas, tak reti nak mop lantai, tak reti nak on fan yg sedut haba masak tue. AKu benciii!!! Aku benci kalau tak reti nak buang sampah. Masak tue ofourse la ada ayam or ikan. Benda tue kena terus buang ke tong sampah luaq rumah bukan nak perap dalam tong sampah dalam rumah. Pasal bau-bauan didapur oleh fridge, OMG! Bila nak cuci nie? Gilllerrr. Aku rasa hanta benda aku dalam tue hanyalah kicap and rendang ikan yang mak aku kirim time raya posa dulu. Else bukan aku punya. Pasal lipas. Lipas bergelimpangan mati. Iya lah haiwan kesayangan kan suka kejar lipas. Tolonglah haiwan kesayangan, Kakak Yani PENAT la nak kutip mangsa kamu itew! Penyapu, mop, penyedut sampah dalam rumah nie awal-awal lagi aku dab banned! Aku tak najisss!!! Aku doa solat aku sah selama 2 minggu nie. Iyaaa! Aku pakai selipar dalam rumah nie. Lantak laaa..

Entry nie bukan nak apa. Cuma aku dah tak tahan laa. Penat la. Dengan rumah macam hampeh. Macam tahiiii. Mana Rumahku, Syurgaku....Ya ALLAH ampunkan akan atas kekasaran bahasa aku kali nie. Maafkan aku housemate aku. Aku tadak masalah ngan diri hangpa, aku ada masalah dengan pee'el hangpa! Pls laa...do something or else this pretty lady will move out asap.

Kalau la housemate aku ada baca kat sini, aku mohon la...tolong la jaga kebersihan rumah. Betol kata Botman, susah duk ngan bukan Islam. Tapi yang bukan ISLAM pun, tolong la jaga kebesihan juga. AKu dah penat. Penat nak menghayun penyapu kesana-kesini, menonyoh mop kesitu kesana. Aku juga nak ada persepakatan berkerjasama dalam mengemas rumah. Janganlah nak harapkan aku then balik-balik ja dari mana-mana on Saturday buat muka "WAaaaaaaaaaaa". BUdget so impressed la dengan tahap kebersihan rumah yang telah aku usahakan sorang nan diri.

Aku bukan tak suka, tak sayang haiwan kesayangan. Aku ok dengan haiwan kesayangan.
Aku hanya perlukan my own house, my own rules..

Maafkan aku.

4 comments:

L3N said...

Cik yunap awat rumah tuh dh jadik cenggitu????Gilek ar.....cm kotor gilaaaaaaaaaa....
Dulu rasanya tpt sidai kain pon bley duduk kt c2...huhuh sabau jek la mung ye cik yunap....

Yani said...

skang tidak lg mung...
bukan la supe duper kotor...tapi compare ngan time kita dulu...29x better tau...cuma ianya dah x terurus dah...sedey mung..berdebu pun ada..even tak banyak...tp ada debu...sebab haiwan kesayangan..

fakhril said...

oit..! apasal ada aku lg?? mai pindah umah aku... kami perlukan tukang masak n kemas umah... hohohoho.. ha.. bilik bwh masih kosong nih...

Yani said...

Toek hang fakhril!
aku masuk jg hang dalam plastic hitam..aku nak rumah yg bersih...purleaseeeee!!