Nuffnang

Monday, February 1, 2010

~ Hujung minggu terakhir for Jan2010 ~

Assalamualaikum,,

Lalalalala..mari nyanyi bersama-sama kau..lalala...lalalala...

Aku dah gumuks!
Iyaaa..sengaja aku nak highlight kan. Bukan dua, tiga dah cakap aku gumuks, badan dah naik malahan lebeh dari itew. Adoiiii!! Gena niee...Mungkin aku patut join Cik Zai and Cik As untuk meriahkan lagi gym kat office. Aku jumpa Makcik Yam kan PMA-Pasaraya Mutiara Ambar (aku penah keja di sini dulu..hakhakhak), aku tegur dia dari jauh, then bila dia mai dekat baru dia cakap, "Laaaaaa. Ingat sapa tadi. Pretty[a.k.a nama aku] nampak berisi". Ohhh. Tidaklah patut berdialog sebegitu. then malam tue kami dari surau rumah aku, then Mak Cik Yam tumpang naik moto ngan aku. Dia sempat cakap hati dah senang, duit dah banyak sebba tue badan naik. Adoii! Bukan begitu Mak Yam! nie semua angkara tak bersenam!! Yaa! Aku patut sahut cabaran ini. MANA taknya aku rasa aku gemuks, baju yang aku buat and last ukur badan 1 week before hari raya HAJI, then last week aku try baju tue..kebaya hoccaay! Ketattt! Gilllss..Thus i have to ask Mak Cik Shon to alter it. Luckily, ada lebehan tue to modify. Else, hampanya...Yaayyy! 1 lagi baju kurung cotton yang mak aku belikan. Leh pakai p ofice besok. YUEHUEEWW!! Sonoknyaa!!!

Last weekend juga, aku peneman setia mak aku shopping kat Kangat. Ala bukan kedai apa pun, kedai pakaian ibu-ibu. BUkan bermakna mak aku preggy hoccay! Mak aku ajak pi shopping baju baru yang nak di pakai untuk ke JB. Actually for KL, mak aku tak ada apa-apa pun just nak attend wedding Aimi ja. For sure baju mak aku better than me. Nak ke JB nie, banyak rumah kawan-kawan ayah aku untuk kami lawati. OHHH!~! Perhaps ada la anak ikan. MUNGKIN tatkala nie aku akan ketemu chenta pujaan hati? Maaarilah bedoa bersama-sama. Sila Aminkan untuk aku ya!

Siang tadi aku p KWSP, Tabung Haji. Waaaaaaa...Akaun 2 aku ada duit. Cukup untuk setlekan MARA aku. Siap aku dah amik form lagi. Tengoklah mcm mana. Aku tak betul-betul decide lagi nak withdraw it or not. Tadi juga aku dah daftar Haji. Tahun aku leh perform Hajj is on 1451Hijriah bersamaan 2030Masihi. Ci Lulup cakap at that moment leh la aku p dengan suami. Iyaa! Saya pun berdoa begitu juga. InsyaALLAH. Untuk daftar Haji, at least duit dalam tabungan kita hendaklah at least RM1.3K. Then moleklah mendaftar. Aku dah calculate. Means that within 240 months() aku kena asingkan sebanyak RM 62.50 untuk Haji. Time nie aku assume untuk menunaikan Haji ialah RM15K. For sure this rate will keep on increase kan.

Apa-apapun weekend aku kali nie menariks la coz aku banyak drive Merlin aku. Yeayy!! Soklan cepu gangsa oleh ayah aku time nak hantar aku ke kereta Fairuz petang td..."Bila nak bawak balik kereta?" Aku jawab "Beosk". Hahaha. Aku pun tatau bila aku nak bawak Merlin ke Kulim. Sabar ja la dulu kot. As for now, aku dah biasa dengan Merlina. Kalau aku ada Merlin pun, still aku akan bawak Merlina. Yaaa. Aku takkan pisahkan Merlina dengan Melin and myself as well.

Ok la! Aku nak solat then nak online semula. Banyak nak kena setle nie.

Nenite..take care. Oh ya. Besok aku mula nak kerja after long weekend. Tetiba aku suka keja ngan IF*M lak..So many long weeekenderrrssss! HOOOOOyeayyy!!!

2 comments:

L3N said...

erkkk...i baru baju beberapa perenggan tetiba rasa berkobar2 nk komen tang PRETTY tuh.......
tuuuuuuuuuu diaaaaaaaa aihhhhhhhh

Yani said...

hahahaha....kemas bukan??? bukan main kan...hahahha...i likee! tue nama samaran i kat kampung tau...ala2 Preity Zinta gitu...ahaks..mung jgn jeles..