Nuffnang

Thursday, February 11, 2010

~ Mana this TWO IDIOTs? ~

Assalamualaikum,,

As usual, every morning, actually not really la. Once reach office after open all application aku akan baca paper. Tengok apa yang menarik since aku jarang tengok news. Then aku terbaca kes buangan bayi kat Melaka. Apa punyaa manusia la depa nie? Suka-suka having sex then bila dah preggy buang mcm tue ja anak itew. Anak itu tidak bersalah langsung kan. Suci bersih ja di sisi-Nya.

3 ja aku nak cakap kat mak ayah baby yang suci nie:
1. Stupido
2. Idiot.
3. Useless.

Yaa. Sapa aku nak cakap macam nie kan? As human being, pls la. Ramai orang nak anak weiii. Yang hangpa nie mudah ja dapat anak then p buang. Kalau taknak baby suci tue, at least letakkan lah baby tue di tempat yang boleh menjaga nya. Sampai bila hangpa nak buat dosa macam nie? Kak Aziyah penah cakap kat aku, kalau wanita di rogol baby yang keluar is baby boy BUT kalau dua-dua merelakan baby yang keluar is baby girl. Aku tak mau cakap teori nie betoi, but mostly kes buang anak, mostly baby girl and aku tengok pada pasangan yang tak kawen, mostly org putih yang aku sendiri kenal and nampak, still they produce a baby girl yang sangat chomel..

Aku merayu di sini, kalau boleh aku tak mau baca berita pasal kes macam nie lagi. Aku rasa kerajaan kena buat something la pasal kes-kes gini. Jangan la nak galakkan muda-mudi senang-senang leh having sex. Lagi-lagi nak V Day nie. Hisshh!! Aku harap semua rakan-rakan Muslim akan jauhkan diri dari semua nie. Jauhkan dari maksiat dan zina.

Tak sampai hati aku nak letak pict baby yang suci tue. Here is the links. Utusan Malaysia 11.02.2010

Sebab terjadinya keadaan macam nie aku rasa/pikir:
1. Kurang didikan agama dari awal. Mungkin p sekolah pun duk berangan ja. Tak kenal sangat hukum hakam. Aku juga tak baik, tapi tolonglah pikir mana baik, mana tak baik.
2. Fun. Nak seronok ja. Lelaki dan perempuan. Kononnya demi lelaki yang disayangi, then maruah diri sanggup di biarkan, sanggup buat apa saja demi cinta nan bodoh itew. Cinta yang telah menghalalkan apa yang masih lagi haram di antara lelaki dan perempuan itew.
3. Ilmu tadak. Di sini bukan aku nak cakap semua TAPI mostly mereka yang kurang pendidikan, yang mana tak leh pikir dengan betul akan buat semua nie.
4. Bebas. SEX bebas! Bangggggggang! Kalau tak sabar pun, nikah ja la. At least dah halal. Orang kata, perkara yang haram tue yang seronok. WTH?

Aku berdoa kita semua baik-baik saja. Untuk masa depan kita tak pasti lagi macam mana kan? Apa yang mampu kita buat is, pikir dengan waras dan berdoa moga kita di jauhkan dari perkara-perkara maksiat. Demi cinta nan satu, di mana cinta sesama manusia, kita ada batasnya. Aku tak berani nak cakap lebeh-lebeh since aku still no exp about coupling. Maafkan aku atas bahasa yang ada biadap di sini.

Assalamualaikum. Aku nak continue keja. Bloging time keja? Sangatlah tidakk baik akan tatapi aku nak sangat rasa menyesal aku.

4 comments:

fakhril said...

erk?? adakah kaum lelaki dilahirkan kerana si ibu tidak merelakan dirinya disentuh?? hohohohoho

Yani said...

hisshhh...botman...bukan la gitu...aku tak sure la teori nie betoi ka dak..jangan sama sekali percayainya. mungkin kalau ada kejadian sebegitu, hanya kebetulan...aku maksudkan di sini pada kes mereka yang belum berkahwin ya.

L3N said...

Tp kekadang ada jek yg pendidikan agama ok,pakai tudung segala still bley buat menda nih.Semua setan nyer pasal...haih dunia skrg mcm2 bley jadik cik yunap.Mudah2an Allah melindungi kita dr menda2 dosa nih...amin.

Yani said...

Ya cik lulup. Syaiton antaranya kan..antara lelaki dan perempuan..ada org ketiga yakni staitan...

akan tatapi antara aimi n apit ada kita berdua..wuaahaahaa...

marilah kita berdoa, kita baik-baik saja. insyaALLAH.