Nuffnang

Wednesday, March 3, 2010

~ Pabila sese0rang ketawa dengan lantangnya! ~

Halloooo!!

Aku hairan la dengan seseorang, dahulu kalanya dia hanya bersuara kecil, amat susah untuk mendengarnya bercakap ketawa terbahak-bahak apatah lagi. Lately, makin menjadi-jadi lak. Actually baru baru sebulan dua iniew, TAPI dah lebeh kurang 4 months perkara sebegini terjadi. Apakah sebab musababnya? Mungkin perasaan seronok bekerja di sini membuatkan dia, seronok untuk ketawa dengan lantangnya. Bukan itew sahaja, volume dia pun sometimes kedengaran dari gegendang kocek telinga aku iniew. BUKAN lah aku nak cakap jeles sebab dia MAMPU untuk ketawa sedemikian, tapi aku hairan dengan perubahan itew. Nak kata +ve or -ve, aku pun tak ternilai bagaimana. Mungkin semenjak menjadi PET bos, seronok agaknya tunjukkan yang dia ada sedikit power yang ternilai tue. Hello! Aku nie nak gelak kuat-kuat, terbahak-bahak..errmmmm..dah lama tak gelak sekuta itew lagi MEANING aku makin sopan santun ok. Adalah aku ketawa agaks kuat time mak aku buat lawak dalam kereta. Begini kisahnya.

Situasi
Time tue kami di traffic light Kuala Perlis. Then datang dari satu traffic light ke trafic light yang satu iniew. And kebetulan LAMPU adalah HIJAU. Then aku terus jalan.

Mak: Awat jalan?
Aku: Mak tue lampu hijau la. [Aku gelak].
Mak: Laaa. Mak tengok lampu merah belah sana.
HAAAAhaaa. Sebab tue la mak aku suruh aku berhenti. Then meneruskan perjalanan kami, kami duk gelak lagi. PAASAI pa nak stop sebab lampu hijau. Mak aku pun sama-sama gelak. Meaning LAWAK.

Marrri sambung semula.
Dia dalam ketawa adalah berbunyi lantang. Errrmm..actually tak ada la selalu dia ketawa begitew, tapi aku dah perasan since dia promoted la. Hiish!! Syok ehhh sebab tue gelak dengan selantangnya. Dia bukanlah jahat dan bukanlah aku ak suka, cuma aku dah terbiasa dengan diri dia yang tidak terlalu sometimes berbunyi kuat dalam percakapan macam itew. Dia baik. Greets aku sometimes. Errrmm. Macam aku la nie, gelak hanya dengan menutup sedikit bahagian gigi. Ahakks.. Gena tue? Tak ada lah. Kat office aku adalah baik sekali. Adakah ini lakonan sengal? Ermmm...aku perlu acting baik hoccay. Sopang santung. Sangatlah HIPO yani! Bukan salah ibu mengandung.

Aku rasa entry nie kalau aku tulis masa aku rasa sangat-sangat annoying time dia ketawa tue, sure seronok rasanya aku duk terketaq-ketaq nak typing, tapi ini keadaan adalah dah sangat lemau dan tidak sangat menarik. Baikk..Azan Maghrib sedang berkumandang. Sangatlah BAIK bukan duk online tatkala Maghrib. Just now aku tengok AI2010. Oh Cassey!!

DPLI dah kuaq? Nak apply ataupun tak heh? Mahaii laa RM20.60 tue. Ermm. Ada berpesan suh apply. Gena nie????

Solat jummm!!!

No comments: