Nuffnang

Thursday, May 13, 2010

~ Hujan ~

Assalamualaikum.

Petang tadi aku busy kat office. Aku pandang luar, ya gelap. Then aku masih meneruskan kerja aku juga. Jam menunjukkan pukul 6.11pm. Aku harus bergegas pulang coz aku nak tengok Adamaya final episode. Masa aku tengok luar memang ada nampak cebisan hujan. Dan aku yakin aku sempat lagi sampai rumah dengan keadaan cebisan hujan sebegitew. Lantas aku menggerakkan kaki dengan langkah yang tajam dan berani. Pantasss. Laju. Jangan pusing kiri kanan. Hanya pandang depan. Nasib baik la IKAN tak ada, kalau tak rugi aku. Oh ya bercakap pasal IKAN, IKAN yang hensem makin kurang dari pandangan mata aku la nie. Adakah sebab aku jarang outing? Wakaka. Mungkin juga. Ya berbalik pada langkahku nan murni. Aku sampai ja kat parking Merlina!!! Derrruummmmmmmmmmmm! Hujan turun dengan lebatnya. Maha Suci ALLAH! Aku cepat-cepat pakai baju hujan dan terus memecut tanpa menghiraukan hujan lebat juga itew. Aku dah budget aku basah lecun la jawabnya nie. Then aku bergerak dengan kadar agak laju tapi masih selamat untuk aku. Sampai ja kat Kulim Perdana aku nampak ada dua orang pakcik sedang menuntun moto depa. Sian. Aku rasa minyak habih agaknya. Siannnn sangat. Imagine kawan-kawan, dalam keadaan hujan lebat sebegitu. Siannya! Balik rumah aku rasa menyesal tak tolong. TAPI aku pun dalam keadaan basah. YANG pastinya, pakcik berdua itew akan melalui post guard Kulim Perdana, and perhaps they will help this pakciks. Masa tue hati aku berdetik, syukur motor aku tak buat hal pada saat-saat genting macam niw. Syukur sangat. Alhamdulillah. Aku nie masa hujan la aku emo sikit. Orang lain tak ramai besahan, tapi aku nie basahan. Tapi apa-apa pun menarik juga life aku nie. Boleh dikatakan every week ada ja colleague aku, kawan-kawan nak suh aku bawak keto. Hahahaa. Rasa macam tue ayat-ayat yang membuatkan tidur aku semakin lena. Ohh wooo!! Dah nak masuk setahun dan Merlin! Ya! I have to do something. Make a 1st step! SABAR ya kawan-kawan...

Chiffon Tierack!
Yay!!! Hari nie dapat tudung yang pest time di postkan from London. Actually, tudung tue nak pakai masa wedding my Kodok's clan, Kodok's Uzi. Sekali tak sampai juga. Ermm. Syukur finally sampai juga. Rasa gedix nak pakai besok la.

Baiklah. Nak gosip ngan cik lulup. Lama rasanya tak gosipsking ngan dia. Good nite all.

Assalamualaikum.

No comments: