Nuffnang

Thursday, May 27, 2010

~ Long weekend. Yay! ~

Assalamualaikum...

Today is Thursday. [vavavava....macam kanak-kanak sekolah rendah pula]. Ahaks. This week is not an interesting week. BUT I got one achievement. I can swimming already. But still not so expert la. Setakat nak train you all nak masuk Olympic tue, no hall la. [riak]. Actually, aku leh swimming but still kena ada tunjuk ajarku sifu la. The next day, terus badan aku dah sakit-sakit. Yueehueee!

Oh ya. Talking bout my journey to Segamat yang amat segar. Pheeww! After sooo sooo sooooooo long hours in bush, then nak ke Felda Redong pula. How? My friend ask me to take a cab. OK fine. Aku tanya pakcik cab how much to Felda Redong, the he said RM30. Then my friend said too expensive. Then I have to cancel amik cab and tipu pakcik tue cakap kawan sy nak amik. Haaaaa. Hamik kau! BUS la kawan kau amik. Oh tidakkk! Aku naik bus pula ke rumahnya. Aku dah la sorang-sorang plus tue tempat orang. Perasaan masa tue...Ohhh Muuuuummmyyyyyyyy!! haaa. Betoi. Muka aku sangat gusar. After 10mins waiting then bus pun sampai la. Aku naik and tanya uncle bus tue nak stop kat situ. Oh ya! Before that, aku ada tanya uncle Indian pasal nak ke felda tue. Uncle Indian tue cakap ada lalu tapi tepi jalan you kena turun. Ohhhh Muuummy again! OK. Kuatkan muka, kuatkan semangat. Then bus pun berjalan. Wahaha. Bus nie bawak pula aku bersiar-siar ke bandar Segamat. Slow gila uncle nie bawak. Aku jalan kaki lagi la laju. [riak lagi]. Bus pun bergerak la. Kali nie semakin laju dan laju. Around 9.10am, aku turun and waiting anak buah my friends come to fetch me. Hadoii! Still waiting juga. Deey!!!! Tak apalah. After 10mins waiting, nampak pun kereta nya. Syukur.

2 hari di Segamat,
Felda Redong. Seronok. Sampai-sampai ja rumah my friend. Orang dah ramai. Rewang kata orang Johor. Aku nie jenis tak kisah. Aku makan ja apa yang ada tapi ini selepas di pelawa oleh Nora dan family. Memang tak berlapar laa. Seronok dapat tolong siapkan hantaran for both side even aku tak tolong banyak pun. Cukuplah sekadar tolong pegang bunga untuk Nora potongkan tangkainya. Wahaha. Cukup ringan keja aku. Tapi lepas tue aku ada tolong itu ini itu ini jugak. Takkan aku tak nak tunjuk bakat kerajinan aku kepada, MUNGKIN mereka-mereka itew bakal mak mentua aku. Wahahaaaa. Angan-angan haruslah tinggi. Seperti ingin berkahwin dengan Putera Raja. Patang Sabtu tue, ada kawan-kawan Nora and Stefan datang. Jauh aku, jauh lagi depa. Wahaha. Malamnya ada majlis berinai dan bergambar sakan. Meriahh! Ada majlis Khatam Al-Quran oleh Nora, akak Mas and anak buah Nora. Meriiahh!! Penat tapi seronok. Malam tue tidoq around 12.30am.

Ahad 23 May 2010.
Hari ini hari kendurinya. After all those preparation have been made, so hari nie hari untuk makan sehabeh-habehnya. Waallla!! Pepaginya usai solat, sejukk bangatt!!! Aku tolong tengok akak Mas dan Ngah buat cupcake and fruit tart. Gilosss rajinnn! Sedap sangat cheese cake with brownies yang akak Mas buat. Sapa-sapa area KL leh order ya/ [waaa. promo pula. Area Bangi tau.] After siapkan cup cake and tart, then aku bersiram dan menggosok baju. Aku buat satu per satu bukan serentak hoccay. Then get ready untuk siapkan diri. Tolong mana yang patut. Actually byk juga kerja aku buat, malas nak list down kat sini. Apppaaaa? Nak tau juga apa aku buat? Baiklah. I will list it all:

1. Tolong kupas buah kiwi 9 biji dan cucikan.
2. Tolong potong buah anngur, belah dua dan cucikan.
3. Tolong sapukan ala-ala gummy la. Cant remember what we called it. Tapi mcm gum la.
4. Tolong susunkan cup cake, tart, cheese cake yang di potong ke dalam dulang and cup.
5. Tolong keringkan badan Farhana [3yrs old] dan pakai dia baju plus bedakkan dan sisirkan rambutnya.
6. Bermain-main camera dengan Baby Hakim.
7. Tolong tiup belon sebanyak mungkin. But finally budak-budak ini yang main belon tue. Hehehe.
8. Tolong bukakan plastic choc dan letakkan dalam bakul untuk acara balik chocs. Aku ada makan jua.
9. Beramah tamah dengan penduduk sekitar. [sambil-sambil usha is there any IKAN?]
10.Tolong Nora mana yang patut.
11.Tolong entertain kawan-kawan Nora.
12.Tolong berikan special door gift pada kenalan rapat Nora.
13.Berbual-bual dengan Lam yan datang dari Seremban.
14.Tolong amik gambar tapi frust coz camera aku cap ayam.
15.Haiiishhh banyak lagi nak list down now.
16.Tolong rehatkan diri since malam nie aku nak naik bushhh.

Hehehe. 16 action items yoouee!

Baiklah. Di sini aku kepilkan barang dua tiga keping gambar untuk tatapan bersama.
Sila saksikan......




















Enjoice. Cam aku hampeh. Need to buy a new brand new.

Hari ini aku balik Perlis. Yayy!! Rhopanya bgcik and akak aku pong balik. Adeii. Tiba-tiba aku teringin nak pow resepi rahsia. Tue ja yang terbaru ada kat Kangar. Yaaay! Baiklah kawan-kawan. Have a nice weekend ya. Hati-hati di jalan raya. Minggu nie aku leh makan masakan mak aku. Yay!

Enjoicee!!
Assalamualaikum...

No comments: