Nuffnang

Friday, July 16, 2010

~ Kamu Jumaat ~

Assalamuaalikum,

Yay!!! Hari nie dah Jumaat.. Rasa macam baru sebentar ja Isnin yang lalu, tup tup tap tap, hari nie dah Jumaat. Masa...oh masa. Pantas berlalu. Malam tadi aku sempat baca kisah orang Munafik. Kalau kita ada instinct dalam hati yang orang tue macam munafik, tengok pada dua perkara. Samada dia berat nak tunaikan Solat Subuh dengan Solat Isyak. Haiish. Gena aku nie? Kadang-kadang Subuh pun dah nak gajah. Adeii. Aku cuba sedaya mungkin nak bangun awal, set alarm kul 6.30am, bangun kadang2 6.50am. Time tue dah nak cerah la Yani oiiitt! Alhamdulillah aku bangun jua. Aku tamau hari aku tak ada kepala otak dengan tidak bersolat Subuh. Nauzubillah. Sya'aban dah datang, Rejab dah berlalu pergi, berapa hari ja berpuasa. Banyaknya peluang aku abaikan. Yani deyy!!!

Besok, insyaALLAH aku nak balik Perlis. Bersama-sama Cik Zai. Pitty her. Last week she hit the other car because 'terlena di buai mimpi'. Alhamdulillah she's ok. Be more careful ya dear!

Actually almost 7weeks aku tak balik Perlis. But i do met my parents last week. Mum pun dah cakap, lama aku tak makan Laksa Pa and bihun sup Dan. Combined both name = PADAN.

Baiklah rerakan. Minggu nie nak bercuti dengan suka ria. Makan yang mum masak super duper enak. Tadi..

Wana: Yani jom join class masak.
Aku: Whaats? Masak apa? Masak sayor ka?
Wana: Masak sayoq beli buku resipi RM5 la. Ntah-ntah tak beli lagi?
Aku: Tak beli lagi.

Azam yang tinggi nak ajak aku memasak. Nak masak sayoq pun still aku refer resipe. Waaahaa..Nak masak sup lagi la. Aku suka sup, gena nak masak sup sedap but yet simple ways la. Hehehe.

Sedap kan? Delicious. Yummmy!

Baiklah. Happy weekenderrrss all. Aku mahu makan tengahari. Yummmy!
Assalamualaikum.
Photo credit to: Rafael

No comments: