Nuffnang

Thursday, July 22, 2010

~ Mestilah bersebab ~

Assalamualaikum Kekawan,

Kenapa kena tutup pili air rapat-rapat? *betoi ka rapat-rapat? or kuat-kuat?* ahhh! Tak kisahlah. Janji tak ada air yang menitis tap tap tap. Ada faham. Apa sebabnya? Aku nyaris nak jatuh dalam toilet tadi masa nak berwudhuk karena aku tak tutup/pulas/pusing dan seangkatan dengannya pili air aku itew. Alhamdulillah aku tak sempat jatuh, or else seumpama mak buah cempedak jatuh la gamaknya. Tue la. Careless! Dalam toilet aku tue ada 3 eh 4 pili nak kena pulas. Tapi yang sokmo aku pulas hanyalah 3. Kenapa 3 dan bukan 4? Sebab aku guna 3 ja la. Hahaha. Sure heran kan kenapa banyak benor sampai 3. Sebab.. 1. Pili dekat sinki. 2. Pili shower. 3. Pili untuk flush after aku ehem-ehem. Kenapa pili yang ke tiga aku harus bukak dan tutup, sebab pili tue dah loose. Always need to refill the tank or else aku takleh nak flush out the lot. Wakakaaka. Pagi tadi juga, ntah kalut apa ntah, morning cream aku jatuh, nasib baik tak terbalik aku kungfu sket tadi, kalau kalau terbalik. Habehlah, dah la aku nak pakai kat muka, germs hoccay!

Ermmm, lately housemate aku suka bercerita pasal kelas menjahit. Aku pun teringin jugak nak join. Tapi class dah start pun. Almost 3 weeks already so for next class, tatau lagi bila. Haaaaaaaa. Lepas nie sapa nak suruh aku jahit, meh meh jangan malu-malu segan-segan, suruhlah aku. Wahaaha. Kalau sebelum ini aku suka menjahit kaki seluar aku tatakala hujung minggu, memang pulun gila la. Ada ka orang sambungkan kaki seluar dia dengan kain perca dari suar lain? Adakah orang setabah itew nak sambungkan seluarnya gara-gara dah sinting/singkat? Waaaaaaaa. Aku menjahit adalah bersebab! Kalau tak jahit, gilaa rugi aku tak paakai suar Nicole aku itewww! Kalau Levis yang sinting, mauu nangis kot nott. Gena nak sambung. Tapikan, ada kedai abg-abag tailor kat Kulim ini sangat hebacckkk menjahit. Depa berjaya menggunakan kaki suar asal untuk kaki suar yang telah dipotong tengahnya. Meaning suar tue labuh la, then the owner want to but a bit to fit it. Ermm. Memang hebaccckk! I'm so impressed dearr! Tapi aku, waaaa! Cik Lulup tidakkah kamu jeles dengan expertise sy iniew? Kalau setakat potong rambut sendiri, tak heran laa! Uuooopssss! Terlebey sudaaak! Sudah banyak seluar aku berjaya jahit sendiri. Misi terkini, aku ada baju yang mana kainnya ada chiffon dia mana part lengan adalah tidak di alas, thus i need to sew it a bit. How to sew it? Errm, already got some clue how to sew it, yang pastinya for sure it will be like sewing in the jungle. Why jungle? ntah..

Mestilah bersebab!
Itu kata mak aku tatkala aku mengadu-domba perihal IFx. This is unfair weiis! Apa yang aku nak kata adalah, better hired aku today and not in 2008 Dec! Bonggeeeeoookss! I already talked to my hr colleague's. She said, you are different group, they're in different group. Bullsh*t! Weeei! Kalau pasai salary aku kena la bertindak kasar. Opps! Tapi di sini sahaja ya. Yang pastinnya, mari kita lihat increment for 2009.

Dan bersebab itulah juga aku yakin, mak aku ada sebab kenapa tak bagi Merlin kat aku. Aku nak beli kereta baru. Kereta surong!

Lately juga, aku suka baca blog brides to be. Waaah! Aura makin terasa hoccay. *Cik Lelong, berwaspadalah anda. Abg Pett menantiku di Dubai. yaaay ini adalah ala-ala abg ketak bukan sebab aku nak kawen dengan abg ketat ok, tapi ABG PETT!* Angan-angan haruslah ada.

Hidup aku adalah umpama roda berputar. Sebab? Aku dapat ke office beroda dua beb. BUkan empat beb. Arggh! Lantaklah dua ka empat, yang penting cuba jaya tak susahkan orang hoccei! Or else you're moooreeee being a GREAT LOSER! Betoi! Hari-hari buat benda yang sama. *Dalam nada bernyanyi hoccay* Bangun pagi, gosok gigi, bersolat, pergi kerja, buat kerja, lunch, solat, sambung kerja, balik kerja, sampai rumah, lepak bawah for a while, then naik atas, bersolat, mandi, online, tengok tv, naik atas, online. ZaaaazzzzzzzZZZZZZZzzzzzzz~ Tamatlah riwayat untuk hari itew.

Uiissshhh!! Malas dahh..

Nenite all.

Assalamualaikum.

3 comments:

.:Mrs Hafiz:. said...

mahu naik merlin munggggg

L3N said...

sungguh glemer kelihatannya i kt cni...walaupun cenggitu i x heran ngn mung setakat menjahit umpama budak2 ERT form 3 xyahla nk blagak ngn i...mung x tgk i jait lagik ketaq lutut...
btw,yo la mung x tny kt mak mung???i rasa mung nih tny skali jo pas tuh bli ur mam x kasik mung terus give up selama2nya hahah

Yani said...

Puan Aimi ONSEMI,
Mung mahuuuu, i lagi la maaauu!! wakaka...Merlin tukar jadi merlinass.

Cik Luluopiko,
Sangatlah pengheeeeenaan di sini ya. Mana mungkin i menjahit seperti budak form3. Sedangkan i expert to be. wwaaaakaaaakaaa. Ya! I'm a bit give up already. Tengah berazam nak beli kereta baru. Kereta sorong terkesima di dhooonia. Lepas nie ada anak pak arab nak beli keta i nie. *apa i merepek nie!