Nuffnang

Friday, August 13, 2010

~ Ingatlah mereka.. ~

Assalamualaikum...

Tiba-tiba teringat pada anak-anak Yatim. Tatkala kita makan enak-enak belaka, kadangkala depa hanya makan nasi lauk biasa saja. Kita minum air jus, depa minum air kosong atau lebeh hebat sikit minum air manis. Kadangkala kita pakai sungguh hebacckk, tapi pakaian depa pun atas derma ikhlas orang ramai. Orang ramai itew adalah kita sendiri. Jadi tak salah, tak rugi kalau kita derma sedikit hasil yang kita dapat selama kerja nie pada anak-anak Yatim ini. Dan tak salah juga kita berbelanja untuk kepuasan diri kita tapi harapnya berpada-pada. Actually aku pun pemboros. Harus buang tabiat buruk iniew.
By linuxmalaysia Harisfazillah Jamel: Majlis Berbuka Puasa MDeC Dan OSDC.my Bersama Anak-anak Yatim 160909

Ya ALLAH, sedey pula. Tapi betul. Kadang-kadang tengok anak-anak Yatim nie dapat banyak bantuan, syukur ada kerajaan buat keja betul untuk anak-anak ini. Harap mereka sentiasa di beri perlindungan oleh-NYA. Tiba-tiba aku rasa sangat Kemal dengan diri aku yang kadangkala ada mewahan itew. Sederhana cukuplah sebab ada lagi orang yang susah untuk hidup. Apa-apa pun aku doakan anak-anak Yatim akan relajar bersungguh-sungguh sebab tak selamanya nasib mereka akan terjaga, cukup masa mereka harus berusaha sendiri utnuk hidup jadi apa yang penting ILMU akhirat dan duniawi haruslah penuh di dada. JANGAN terlalu main-main, haruslah berusaha untuk pandai dan ebrjaya dalam hidup.

Kita ada rezeki lebeh, jangan lupa pada mereka yang perlu. Dari situ insyaALLAH keberkatan hasil kerja kita akan terhasil. InsyaALLAH. Sama-sama la kita memperingati sesama kita ya.

Baiklah, selamat berbuka. Assalamualaikum..Selamat berhujung minggu ya.


Photo credit to: linuxmalaysia [Flickr]

No comments: