Nuffnang

Tuesday, September 21, 2010

~ Local Agenda 21 ~

Assalamualaikum,

Tanggal 18Sept 2010. Aku telah di kerah paksa oleh mak aku suruh masuk game yang dianjurkan oleh KRT, Jabatan Perpaduan kat tempat tinggal aku. Siap ada pertunjukkan Bomba lagi demo cara-cara nak padam api di dapur. Hahaha. Banyak juga acara.

1. Semakin Jauh Semakin Sayang (dewasa suami isteri)
2. Naik gerek perlahan (Kanak-kanak dan dewasa).
3. Lari dalam guni (Kanak-kanak dan dewasa).
4. Kukur nyok (dewasa suami isteri)
5. Tiup belon bagi pecah (kanak-kanak).
6. Tiup tepung (kanak-kanak).
7. Kerusi Muzik (kanak-kanak).
8. Pakaian berhias (berkeluarga)
9. Tarik tali (dewasa lelaki dan perempuan)
10. Batu Seremban (Kanak-kanak dan dewasa).
11. Pertandingan Kerabu, Goreng Pekasam, Asam Pedas dan Puding.
12. Lucky draw.

Awal paginya ada gotong-royong dan senamrobik. Sayangnya aku masih di rumah masa itew. Ada juga booth oleh BOMBA, PDRM, Pusat Kesihatan, SPR, BPR dan ADK. Aku ada jengah ke booth Pusat Kesihatan check berat, tinggi, BMI, BP. Alhamdulillah aku masih di kala selamat.

               Pertandingan Semakin Jauh Semakin Sayang.

               Lari Dalam Guni

               Kerusi Muzik

               No. 1

               No. 2

               No. 3 memang menang no.3 pun. malu wei...

               Kami berempat.

               Saingan utama kami.

               Saingan sengit duk sebelah-sebelah lawan gaduh. hahaha

Mak ayah aku menang number pertama untuk pertandingan Semakin Jauh Semakin Sayang.
Untuk Pakaian berhias kami dapat No. 3 dari 4 penyertaan. Hahaha. Adik dengan ayah aku yang hias aku. Malu weiii. Semua orang tengok kami kat depan tue. Nasib baik di bawah bumbung, kalau tak sunburn la kulit hitam aku ni. Semua orang cakap ayah aku kreatif. Tapi memang betoi poonngg. Ayah aku pandai melukis. Aku tak reti. Aktiviti berakhir petang around 5.30pm. Kami dapat hampeh dengan bekas makanan 6 semuanya. Bukan sebab hadiah tapi pada keseronokan dan kerjasama yang dipupuk sesama jiran tetangga.

Marilah berbuat baik dengan jiran kita..tapi jiran aku kat Kulim nie both Chinese. Kalau berkesempatan nampak, just say Hi to them pun dah ok. Betul tak?

2 comments:

Anonymous said...

memang sesuaizzz hbs la baju paper yg ko menang tu, bleh buat gi jln2 raya lagi tau, cuma if nak nmpk menarik lagi kene touch up skit letak color2, hehe jgn mare eh.. amacam raya hang, sory la beb tak dpt la hang nak buat roadblok depan rumah hang raya tahun ni kan, huhuhahahehehe....

Yani said...

hampeh intan....aku mmg tak mau masuk, tapi mak aku paksa masuk..malu wei...

raya aku ada ok la..hang nie bila nak beraya perlis nie? aku sekeh jugak kalau x mai rumah aku..