Nuffnang

Sunday, October 31, 2010

~ Berakhirlah tragedi Oktober ~

Assalamualaikum,

It's been really fresh since I took on leave on Friday. Bukan apa, aku nak meramaikan kami menghantar Mak Ah ke Stesen Keretapi Arau because my Tok Guru mengaji Al-Quran will perform Hajj on this year. Alhamdulillah. Semasa bersalaman dengan Mak Ah, aku titipkan juga harapan dan niat aku kepadanya agar beliau mendoakan yang terbaik buat aku. Sayu wooo nak berpisah dengan Mak Ah. Mak Ah macam mak kedua aku kat perkampungan perumahan aku itu. Mak Ah masak sungguh sedap dan sangatlah best. Lagi best, a chinese boy depan rumah Mak Ah sungguh chomel sampaikan aku dengan Suria sanggup jogging tiap weekend then after 4,5 rounds kami akan berehat depan rumah Mak Ah even though pagi-lagi lagi Mak Ah belum buka pintu rumah depannya lagi. Kami tunggu Sun Tung buka pintu then tengok wajah Sun Tung tak mandi. Hahaha. Masa itu ST sungguh comelll. Auuwww! Oh ya berbalik pada Mak Ah, Mak Ah akan ke Tanah Suci Mekkah pada Rabu mendatang bersama-sama saudara-mara Arwah Pak Shidi. Supposedly, Arwah Pak Shidi akan turut serta dalam pakej ini, tapi Arwah telah di jemput Illahi on last July. Jadi pergilah Mak Ah bersendirian tanpa Arwah Pak Shidi. Aku memang rapat dengan keluarga Mak Ah. Kalau kerumahnya, dah macam rumah sendiri. Tahu ja nak cari makanan. Hihihi. Apa-apapun, aku doakan Mak Ah akan dapat menunaikan semua ibadat dengan tenang tanpa sebarang masalah, semua amalan Mak Ah dan jemaah yang lain akan diterima ibadat oleh-NYA dan peroleh Haji Mabrur. InsyaALLAH.

Marilah menambah modal kita ke Mekkah. Ada rezeki, panjang umur aku juga teringin nak ke Mekkah. Perhaps with my mum, dad and ada jodoh dengan suami tercinta. Ewaaah!

Weekend lepas juga rumah aku di kunjungi adik-adik mak aku. Ada yang singgah solat dan ada yang singgah nak ambil baju kurung yang siap aku buatkan. Hahaha. Tak ada la. Baju tue Adik Mak aku yang datang awal yang bawakan untuk passing ke Adik Mak aku yang sorang lagi. **Paham dok?**. Petang Sabtu aku berbasikal sambil carry cousin aku yang sorang tue. Penat weii. Lamo tak mengayuh coz aku sokmo duk merempit saja. Hahaaha.

Oh ya! Hari ini ada kenduri kahwin cousin ayah mak aku. Di mana lelaki ini adalah sebaya aku. Dah kahwen weii. Aku? Aku? Aku? Jangan hirau, aku masih di sini. Duduk kukuh di atas kerusi keras dalam bilik aku ini. Aku juga akan berkahwin, masanya belum kami putuskan lagi. KAMI? Ewaahhh ewaahhh! **Sungguh sakan aku berangan malam ini nooo. Seronok apa berangan. Aku bahagia berangan-angan begini**.

Hari kenduri hari ini adalah hujan sepanjang hari. Hujan rahmat gitu. Lecah tak payah nak cakap la. Aku banyak ratah daging saja sebab dagingnya sungguh fresh dan aku makan sungguh banyak. Plus tadi mak aku ada buatkan kueh sagu kegemaran aku untuk di bawa ke Kulim Hitech. Sedap weii!! Nak makan dengan susu Ideal. **Apa tiba-tiba kueh Sagu nie?** Bercampur baur nampaknya kisah-kisah tragedi Oktoberrr ini.

Oh.. I need a thousands smiley..pls give it to me...

Psssttt: I just got a new hobby. Yuehuwww!!

Nite all. Mata terasa nak pejam awal..

Assalamualaikum..Monday adalah besok!

No comments: