Nuffnang

Thursday, October 21, 2010

~ Bersatu kita Bersatu ~

Assalamualaikum,

Hihihi. Itu adalah antara baik-bait lagu UMNO. Dulu aku ada nyanyi juga masa follow mak aku p mesyuarat. Teringat pula zaman kecik-kecik dulu. Family aku memang antara pengokong tegar UMNO. Dari zaman Arwah Nenek-nenek aku sehinggalah Arwah Tok dan Arwah Wan aku and until now, mum penyambung generasi keluarga kami yang tegar menyokong UMNO. Anak-anak mak aku? Hontahhhlah. Masing-masing ada fahaman sendiri tapi bagi aku pemimpin terdahulu sangatlah suci murni hati mereka di mana mereka berjuang untuk negara, agama dan bangsa. Tetapi mereka-mereka sekarang, kurang yang sedemikian semangatnya.

Aku suka pemimpin zaman dahulu!

Apapun negara haruslah terus mara ke hadapan di mana kepimpinan yang ada sekarang haruslah teraju negara dengan lebih maju dan bukan hanya untuk kepentingan peribadi semata-mata.

Apa-apa pun Che Det tetap aku anggap berjaya membentuk negara bernama Malaysia. Di mana banyak idea-idea yang beliau keluarkan telah berjaya membawa Malaysia terkenal di mata dunia. Taniah Tun! And Alhamdulillah he recovered. May he continue to be good health with Allah's Blessings. InsyaALLAH.

Tun Dr. Mahathir bin Mohamad
Baiklah kawan-kawan, besok aku akan terima increment letter. InsyaALLAH. Tak tahu la apa isinya. Terlebeh dahulu aku akan bersyukur ke atas rezeki yang ALLAH Taala berikan kepada aku selama ini. Mak selalu berpesan, bersyukur atas nikmat yang dikurniakan-NYA. CUMA aku saja yang kenkadang lalai untuk bersyukur dan berterima kasih atas segala rezeki ALLAH ini.

Apakah akan terjadi besok? Nantikaaannn...

Pssstttt: Aku malas nak lunch since makanan atas kurang di terima dek tekak aku.
See yaaaa!

Photo credit to: archiprezmosis™ [Flickr]

No comments: