Nuffnang

Monday, November 8, 2010

~ Aku sedih pula ~

Hi ALL,

Aku sedih sebab orkid aku semuanya ketiga-tiga bunga layu! Petang tadi aku ada letak baja bunga yang aku beli daru uncle Muar itu. Aku letak 2 sudu kecil untuk sebotol mineral besar. Sambil tengok tv, hati tergerak nak tengok orkid. Tengok-tengok semua bunga layu and ada 2,3 kuntum dah berguguran di lantai. Hati aku yang gembira terus gugur! Then aku pakai tudung dan tengok apa sakitnya. Konon aku nak choba merawati mereka sekalian. Gosh! Aku berpayung kemudian aku menjirus air tak ingat dunia kepada semua mereka. Kemudian aku ubah kedudukan mereka sekalian ke ampaian. Biar air hujan malam ini membasahi mereka semua. Aku berdoa mereka kembali sihat dan tidak layu.

Tolong!! Cobaan pertama.

Apa-apapun aku redo.

NIte!

6 comments:

fakhril said...

hahahhaha.. padan muka hg... wei, orkid mana boleh kena air sgt

Yani said...

kuang asemmm botman!!

aku bomb umah hang kot ptg nie...tue la wei...aku pun tatau pasai pa...layu dh..pg td pun sana...aku harap tiang dia kukuh...

wei..hadiahkan aku orkid 5 pokok leh??? volllleyyy laa naa...hahhaaa

fakhril said...

ahh.. aritu kata nk blanja aku mkn ns ketam sbb dpt promote... mana janji2 hg??

L3N said...

Ala suda la cik yunap....
i mmg dh tau dh ending bunga2 tersebut..
tgn mung mmg xleh pakai...
ari tuh tanaman bersama pon mung gak yg bunuh...inikan pula tanaman snirik lagikla mung bermaharajalela...
sudahla memberi seksaan kepada tumbuh2han ini...biarkan mereka hidup dgn aman

NahiZ (chynk) said...

Yani...
orkid ni kene spray dengan air baja and air biasa kasi basah2 je akar die...bela orkid sama mcm bela kaktus..xleh air banyak2!
Pas tu letak undershade...
Insyallah ok! =)

Yani said...

Zihan! Thanks bg info tue. Sensitip nooo orkid nie.