Nuffnang

Tuesday, December 7, 2010

~ Salam Maal Hijrah 1432 ~

Assalamualaikum muslimin dan muslimat semua,

1 Muharram 1432H, hari ini adalah tahun baru untuk kita semua umat Islam dalam kalender Islam. Bermula dengan pada malam tadi kita membaca doa akhir tahun tapi aku terlepas membaca sebab aku membeli makanan untuk berbuka. Sampai di rumah kalut-kalut nak tahu waktu membuka kemudian Astro Oasis ada bacaan doa awal tahun, aku dengan Mas sama-sama menadah tangan dan bersama-sama mengaminkan doa yang di baca dari TV.

Apa azam tahun baru ini?
Aku berazam nak lebeh tutup aurat. Kadangkala ada aurat aku terbuka yang aku tak sedari. Eecececece. Yang hang duk tungin-mungin dalam class yoga tue apa kejadahnya? Oh. Class yoga sudah tiada lelaki. Yuehueww! Oh ya di sini bukan aku membuka tudung di khalayak ramai cuma kadangkala aurat yang tak terjaga dari pergelangan tangan, tudung yang jarang lalu menampakkan leher, tudung yang terselak lantas menampakkan bahagian dada, juga kain yg terselak yang mungkin menampakkan kaki/betis tidak kurang juga aurat suara yang mana selalu terjerit-jerit dan tinggi suara. Kadangkala, bukan berniat nak menampakkan semua itu, tapi aku lalai jua. Aku pohon aurat aku makin terjaga selepas ini. INsyaALLAH.

Apa yang penting, moga keberkatan tahun baru 1432H ini, kita semua berubah akhlak, perangai, perasaan dari keburukan kepada kebaikkan. Sememangnya kadangkala aku terlalu negatif pada sesuatu, aku pohon ALLAH Taala kurniakan hati yang bersih dan selalu ingat kepada-NYA. Aku pohon di sebalik mata aku ada terpampang kalimat NAMA-NYA YANG MAHA AGUNG. Subhanallah.

1 Muharram pada hari ini aku ada MDM meeting regarding of my mistakes due to missed out to set some setting in our system. I do regret of this and thanks to very coolestt PI i ever meet after one of PTE tapi he already belah dari company ni. PTE Lulup? Oh beliau. My ex-hoesemate bersuara lunak ya.
Back to my issue. From this meeting I can see my boss support me but it doesn't mean she like my mistakes but lesson learnt for me and my team as well. We come out with risk assessment for any accident. Our daily job really will effect to our product. So kalau aku silap setting memang ada chances nak kena 'tembak' la! Takutnya.

Baiklah, awal Muharram aku sudahi dengan doa agar sepanjang tahun 1432H ini aku peroleh ketenangan jiwa nan hakiki. Aku berdoa ada cahaya gembira menanti aku pada tahun ini. InsyaALLAH.
Segala yang baik dari ALLAH SWT, segala yang buruk dari diri aku sendiri.

Assalamualaikum.

Photo credit to: flickr.rumahzakat [Flickr]

No comments: