Nuffnang

Monday, March 21, 2011

~ Keluarga kami, kenduri dua-pupu ~

Assalamualaikum,

Ohhhhoi! Aku balik kampung last weekend. Dapat ketemu kekanda tua dan kekanda muda di rumah. Kekanda ipar tidak pulang kerana tuntutan kerja sangat tinggi and sebab kekanda ipar harus settle segala urusan pejabat sebelum berlepas ke negara yang terkenal dengan drama series nya Winter Sonata, Autumn in My Heart. Huhuhu. Oppppppppaaaaaaaa! Opppppa! Kepulangan kekanda tua adalah untuk mengambil camera and bagpack yang aku pinjam masa aku ke Saigon bulan lepas. Ada pesanan penaja. Jumaat around 8.15pm aku sampai rumah ibunda ayahanda kemudian perut lapar! Gilong aku dah la tak lunch hari tue. Then ibunda menyuruh ayahanda pergi ke pasar malam membeli durian barang 2,3 butir. Hohoo. Mahai wei durian la nie. 2 butir RM30. Tapi sungguh sedap besok paginya kami breakfast pulut lemak dengan durians. Weii! Sedappp wei! Sememangnya la nie aku akan pilih makanan yang akan memanaskan badan aku. Mungkin nak makan jamu juga. Tunggu la pencarian jamu untuk anak dara dulu ya. Haaaaaaaaaaaa.

Lepas breakfast then semua sleepy. Iya la makan puluitt. Then aku dan ibunda tak tidor kerana kami harus kemas rumah dan bersiap baju-baju untuk ke kenduri sepupu aku di Dewan Wawasan 2020 **sebenarnya rasa Dewan Wawasan saja, 2020 tak ada**. Kami ada kesesatan di mana ayah aku tak biasa dengan dewan itu. Alhamdulillah kami sampai juga. Handsome cousin aku tue, wife dia pun jelita. Congrats to both of you.

Ucapan Long Merah a.k.a ibunda aku "Semoga Iskandar dan isteri berbahagia...berbagahia, berbahagai, **actually ibunda aku tak jumpa perkataan yang dia nam sampaikan, laamaaa weiii ada dalam 20secs tunggu** haaaaa..sampai ke syurga". Kami semua legaa mak aku dapat jumpa perkataan yang di cariii. Bukan "Perkataan permana di Sinar.FM" ya.

Ucapan Long Mad a.k.a ayahanda aku " Semoga berbahagia dan menempuh alam rumah tangga"

Ucapan Kakcik a.k.a aku " Semoga berbahagia dunia akhirat, awat tutup fb?" ahahha.

Yang best nie cousin aku nie bawak wife dia tue mai kenai-kenai dengan sedara-mara lagi-lagi yang tua-tua. Baguihhhh. Lagi-lagi aku semeja dengan orang tua-tua. Hohoho. Makanan hari tue tak bopa beshhh so semua makan kuantiti sedikit dan petangnya aku beserta kekanda tua dan muda ke rumah adinda ibunda aku untuk hentar nenda aku ke rumahnya. Sayangnya kami terlambat, ayah sedara sudah ke kenduri Iskandar. Hohoh. Kami minta diri dah terus memecut ke Kangar dari Jitra. Syok p buang duit and beli barang dapur untuk ibunda terchen-ta.

Balik dari Kangar, aku kerah paksa kekanda tua,muda untuk tolong p isi minyak Gaius. Sebab sejak aku beli baru sekali aku isi minyak sendiri. So nasib baik depa mau tolong aku, tue pun duk merepek nak ajak p isi minyak di Alor Star la. Gilaaa aku dengan depa nie.

Balik rumah tunggu ibunda ayahanda pulang dari kampung sebab hantar nenda berdua side ayah ke rumah plus ayahanda aku jumpa ayah-ayah, ibu-ibu sedaranya yang datang dari Ipoh untuk ke kenduri Iskandar. Hohoh. Sungguh berbelit aku bercerita nie. Masa kat dewan, ibunda berjanji nak buat ikan bakar, kami dah tak sabar..tapi apakan daya...lama benorrr mereka bersembang sampaikan ikan jenahaq pun dah tenggelam dalam lautt. So ada ikan baru naik dari laut. Yumymmmy! Maniss weii!! sedapppppppp.

Malamnya ayah,ibu sedara ayahanda aku dari Ipoh tue kepingin nak datang rumah kami. So malam tue ibunda aku hidangkan mee hitam melegam buat mereka. Ibunda aku beli saja hahahaa. Sembang sampai 11 malam lebeh sampai cousin aku yang kecik-kecik dah ketiduran.

Besok pagi,kekanda tue dah mahu pulang ketemu isterinya so ayahanda kerja pagi itu kami bersalaman dan berpeluk cium pipi dengan ayah tanda entah bila akan ketemu lagi. Hohoho. Pagi tue aku yang menghantar kekanda tua ke stesen bus beserta ibunda dan kekanda muda. Baliknya kami singgah Pasar Tani Behor Lateh. Lepas tue balik rumah dan siap-siap lunch kemudian aku pulang ke Kulim dengan selamatnya. Tapi perjalanan aku di SP, hujan lebat yang amatttt. Takutt aku nak bawak keta. Sungguh! Kesian aku tengok orang yang bawa moto, kesian! Basah mereka.

So far, weekenderrrs aku menarik cuma aku lupa bawak camera untuk snap time wedding cousin aku tue. Tapi camera dari OP ada la.

Kawen, kawen kawen..

Have a nice day all..assalamualaikum.

5 comments:

Anonymous said...

knp entry awak ni slalu xbrgambar je, buat ayat mcm karangan panjang brjeler boring la nk baca.. dr mood nak baca trus malas nak baca..klau tgh mngantuk tu, nk start baca ayat prtama pun dah mnguap hang tau dokk.. so, plz improve ur blog ok.. even my words is a bit panazzz, but i dont care la, i juz tell la.. dulu color blog gelap gulita, lps tu dah imprive bagi cerah skit.. now make it more facinating to read okeh.. hehehuhuhaha..

Yani said...

mummy anon..malas laa...hohohoho...gambaq pun x tak sebab x snap pun hari tue..hohoho

L@iLy_MiMie said...

yaniee.........................

Yani said...

ya mimie!! mimie pun ada blog ka? sat nak link...

L@iLy_MiMie said...

thanx for add da link.. but ur write the wrong add.. actually i've 2 blogs. one for personal n one more for biz.. hehe.. dh lama dh ade blog mayb yanie yg xprasan kot.

http://lailyliza.blogspot.com/