Nuffnang

Sunday, May 8, 2011

~ Mak, Selamat hari IBU ~

Assalamualaikum....

Happy mother's day especially to my mum, Puan Fatimah Saad. Kami anak-anak sayang sangat sama mak. Terlalu banyak yang mak korbankan untuk kami semua dan terlalu sedikit balasan yang kami berikan kepada mak..Maafkan atas segalan salah silap kami semua and u're the best mum for me, for us...Awat macam putih melepaks sangat mak aku nie? Musyikil la aku..

This is for you mum...I hope you will like it and boleh bawak ke 'nat selasa' masa mak shoping barang basah.
Untuk mak..

Apa pengorbanan mak:
1. Mengandungkan kita.
2. Melahirkan kita.
3. Menyusukan kita.
4. Menjaga kita dari kecil sampai besar rangka.
5. Mendidik kita - suruh ke sekolah, suruh ke class agama/Fardhu Ain, suruh pergi mengaji Al-Quran. Kejut solat Subuh. Hihihi. Kadang-kadang cara mak kejut tue macam lagi suruh kita nyenyak tidoq. Hahaha.
6. Mengingatkan kita study molek-molek agar berjaya di masa hadapan. Alhamdulillah.
7. Memberi sokongan padu dala kerjaya yang mana kadangkala kita akan give up dengan kerjaya sekarang. She's the one you want us to stayyyyyy.
8. Memberi bekalan makanan untuk di bawa ke rumah sewa. NYuuuumyyy.
9. Membeli dan terus menghantar baju raya kepada tailor and pada malam raya, sama-sama ke rumah tailor untuk mengambil baju raya memasing. Aku mmg jenis tak cuci baju baru. Malass..
10. Mengingatkan, jalan speeding, always stayed on your lane di jalan raya.
11. Bertanyakan nak makan apa pada malam pasar malam. Aku sukaa bab-bab makan nie.
12. Memberi duit even mak tak keja. Nie zaman study la. Zaman dah keja, haruslah aku yang bagi duit kepada mak, ayah juaa.
13. Fashion police - yang akan comment baju-baju aku. Mak aku lagi lawa baju-bajunya.
14. Siang ikan, udang, ayam dan membasuhnya dengan sungguh bersih. Aku pun tak mampu nak buat macam ini.
15............Memang banyak untuk aku listkan. Yang paling penting mak suka marah sebab tak nak kita ulangi silap yang sama. Huhuhu.

Selamat hari Ibu...hari-hari aku sayang mak aku...

Photo credit to: wrislet

4 comments:

.:Mrs Hafiz:. said...

nak hadiah enbeg mcm mak.ahahhaha...

MYA Story said...

Hehehe..tgh2 ayat sedih tiba2 ada plak part mak puteh melepak..baru jaa nak syahdu2..eheheh.. ;p
-Wana lerr-

Yani said...

Mung Aimi: Ahahaha...enbeg? i pun x dak enbeg camgitu..

Wana lerr: ahahha...tue tak tahan, mak putih dari anak kandung sendiri. hishh! tak puas hati denn..

Yani said...

mung aimi: aahha...i pun xdok lagi bag jenama tue...i bagi mak i dulu..

wana lerr: ahaha...tue la..putih meleppakkss pula mak yani....tak acii..