Nuffnang

Thursday, June 30, 2011

~ Dah setengah tahun ~

Assalamualaikum...

Masa meninggalkan kita. Cepat sungguh masa berlalu kan..setiap saat jangan berharap lagi boleh diundur lagi. Kadang-kadang aku duk malasan atas katil, then aku duk pikiaq tak leh dah nak undur lagi masa 1 saat yang baru ja taksat lepas. So silap aku sebab aku tak hargai tiap saat tue semua. Hohohoho. Tak terasa nooo.

Pagi tadi dalam kereta aku mai dengan housemate aku. Bercerita kisah usia dunia. Dari kisah Israj Mikraj Rasulullah dan Malaikat Jibrail dan Malaikat Israfil.
"13. Seorang perempuan bongkok tiga menahan Rasulullah untuk bertanyakan sesuatu. Kata Jibrail: Itulah gambaran umur dunia yang sangat tua dan menanti saat hari kiamat."
So usia dunia sekarang macam mana? Dah nazak agaknya kan. Kisah selanjutnya sila baca kat SINI

Jadinya, kita kena hargai tiap masa yang kita ada. Penuhkan dengan banyak amalan-amalam baik untuk di bawa ke akhirat kelak. Tapi untuk diri aku, banyak benda buruk juga aku buat. Syak wasangka, iri hati, kejam oh ya semua tue aku tak mau, tapi kadang2 terjadi juga. Huuuuuu..

La nie semut banyak dalam toilet aku. Adakah sebab aku ada diabetes? Oh noooooo! Aku penah terbaca, kalau dalam toilet ada semut, seems that kita nie potential ada diabetes. So untuk kurangkan membunuh, aku cuba selamatkan semut-semut itu dah parking depa kat dinding. Tak ke 1 keja pula aku nak buat. Haddddooi!

Semoga kita semua berubah kearah kebaikkan. InsyaALLAH..

No comments: