Nuffnang

Wednesday, August 24, 2011

~ Ada rasa nak nangis? ~

Assalamualaikum semua,

Happy fasting. Huishhh...semangat awal-awal nak puasa memang pulun sakan, dah nak akhir-akhir puasa nie, makin liat...boleh bilang dengan sebelah jari saja berapa kali p surau untuk Ramadhan kali ini. Tapi kalau kat Perlis aku leh p sebab mudah saja aku jalan kaki ke surau dekat rumah. Alhamdulillah...dah kalau tak leh p tue, tak reti-reti aku nak buat sendiri? Haiiiyaa...Yani oiii...insap-insap...

Tajuk entry aku nie sempena tadi kat office duk communicator dengan kawan-kawan office. Ada sorang kawan aku nie, Cik Mary la aku letak nama dia kat sini...she felt like wanna to cry...iya..aku pun penah rasa..reason kita nak nangis hanya kita saja yang rasa, yang tahu...so tak payah nak explain kat orang kenapa kita rasa nak nangis...Air mata juga anugerah ALLAH Taala kan..nikmat air mata mengalir dari mata. Imagine nikmat tue di tarik...tak ada air mata...mahunya mata kering-kering, merah-merah then akan rasa pedih...

Aku juga suka menangis, then lepas nangis sure akan rasa better...so ada hikmah semua tue..Nangis lah...nangis lah....nangis laahh...

Sebenarnya kalau kita rasa kita dah kurang, ada lagi orang lebeh kirang dari kita..Untuk hal-hal duniawi kita kena bezakan dengan orang yang kurang dari kita, tapi untuk hal-hal akhirat kita kena bezakan dengan orang yang lebeh rajin beribadat dari kita...Jangan duk compare aku nie derma RM5 lebeh baik dari Si A yang derma RM1...ada orang naik kereta, ada orang naik moto, ada orang jalan kaki, ada alhamdulillah..memang itu rezeki ALLAH tapi syukur atas nikmatnya...huhuhu..Kadang-kadang aku juga alpha...dengan duniawi...betul...aku mengaku...

Enjoice this song..ooh, ooh, yeah, yeah

Selamat berpuasa...mana yang dah tuang puasa...nanti kita ganti beramai-ramai ya..InsyaALLAH...

No comments: