Nuffnang

Friday, September 2, 2011

~ Saya tiada hak ~

Assalamualaikum...

Happy raya ke-4! BIasalah dah raya-raya nie, semua pulang berhari raya.. Tibalah masa untuk pulang ke tempat memasing...aku tak ketinggalan juga beramai-ramai ke rumah tok aku untuk tengok pakcik, makcik and cousins aku nak balik Perak, KL, S.Alam..seronok sungguh.

"Ohhhh anak mak nak balik dah ya".. "Ohhhhhh...bila lagi nak balik sini lagi nakk?".. "Tak tahu la mak".. "Baliklah selalu".. "InsyaALLAH mak".. Itulah harapan mak nya di kampung..ohhh anak nak balik dah...mak yang selalu tak sihat, terus bangun sihat masak itu ini. Ohh anak tuahhh makk...hohoho...

Alhamdulillah..ada hikmahnya semua ini...aku hanya tengok dan pandang saja. Betullah, kadang-kadang aku tengok ibu bapa tak adil memberi kasih sayang pada anak-anak mereka. Iya, bukan salah mereka...kasih sayang datang sendiri..nasiblah kau wahai anak yang kurang mendapat kasih sayang, pepandailah cari kasih sayang di tempat lain yaa nakkk...hahaha..ada ka ibu bapa cakap macam tue...ok ok..aku merepek..tak ada ok... :)

Hak saya sebagai anak, hormati kedua orang tue, ambil gambar mereka sebanyak mungkin sebab bila masa mereka tiada lagi, hanya gambar itu sahaja yang mengubat rindu duku kepada kedua orang tua kita... Hargai jasa ibu bapa, senangkan hati mereka..jangan lah ketika mereka sakit, kita gagah nak tunggu lebaran baru nak balik...kesian aku tengok mereka yang begitu mengharap anak kesayangan akan pulang. Mungkin cukuplah takat tolong picitkan kepala yang tengah pening kepala saja...Itu sudah cukup memadai...

Aku ingatkan diri aku dan kome-kome semua....
Berbuat balik pada ibu bapa....insyaALLAH.... doa mereka tetap dengan kita.. :)

Happy raya...Assalamualaikum...

No comments: