Nuffnang

Wednesday, October 12, 2011

~ Saya sendiri pun berasa kurang ~

Assalamualaikum,

Haiiii!! Apa yang kurang? Oh..yang saya berasa kurang di sini adalah filem-filem yang berunsur seram. Lagi-lagi filem sekarang yang mostly seram yang di kira sekali dengan sound effect yang lagi menakutkan saya sepanjang menonton. Tak relaa saya!

Kenapa sekarang ini semakin banyak filem-filem seram nak dibikinkan oleh pembuat filem? Mana kebaikkan filem ini selain menakutkan saya dan penonton yang agak penakut macam saya? Saya tak rela, saya lebeh rela tengok pantulan di lantai dari saya tengok screen tv and of course saya tidak pilih untuk nonton di cinema.

Perihal filem-filem seram ini juga mendapat perhatian mantan PM kita..Tun Mahathir baru-baru ini. Saya sendiri selalu antara mereka yang pentakut, menyeeeerruuuuuu...penulis script, pembuat drama atau filem...tolong laaa jangan gagah nak direct this kind of drama, films. Saya tak suka tengok sebab saya pasti akan teringat-ingat.

Ermm...pasti ada yang menjawab, "AAK kau takut?". "Dah kau takut, jangan lah tengok!". Iya..ini bukan untuk saya juga...tapi untuk kanak-kanak juga..dengan ini saya ingin kerajaan mengambil tindakan yang tegas untuk mereka yang mengeluarkan drama,filem seram ini... **Habislah aku kenaaa lepas nie..**

Kalau nak buat drama, film seram, tolong refer Ulama' yang lebeh mengetahui dalam kisah-kisah seram sebegini. Better hasilkan drama yang lebeh membentuk rohahi dan jasmani penonton dan menambahkan lambakkan drama,films serammmmm sebegini...

Kita penonton yang membuat hak....saya akan tukar siaran kalau itu cerita hantu! Sekian...tapi Vampire Diaries saya tonton...hiohohooohho....

Malam nie malam Khamis...malam Jumaat...hooo...takut saya...

Wassalam...

3 comments:

Daleela said...

Hahahha... Yani, dalee takut jugak tapi dalee suka mencabar diri untuk tengok.. lama2 kelamaan jadi kelakar pon ada...

Yani said...

Iya ka dalee....hihihi...yani pentakut la dalee...sure duk terkenang2, teringat2 jaa wajah2 mereka ituu... hihihi..

Wana@Cik.MYA said...

Ya Yani..Wana pun setuju ..x dak citer lain ka nak buat...mesti dok ulang prop hantu2 tu buat filem..untung ataih angin ja.. hampeh.. memang x creative langsung..nak effect saja kena buat citer hantu.. tolong laa.. x berfaedah langsung2..buang masa.. (nasib baik x bleh create remedy kat goverment..heheh..)