Nuffnang

Thursday, December 29, 2011

~ Rezeki hari Khamis ~

Assalamualaikum,

Mula-mula main tembak-tembak, main tuju-tuju...at last menjadi. YeaY! Hari nie Kak Mas belanja lunch tadi. Tak jauh pun A&W Kulim saja. Syok juga noo..Imagine kalau aku yang kena tembak-tuju tadi, kena la p amik duit kat bank lain jawabnya..hohoho..or aku akan pilih tempat makan yang akan terima cc for payment. Yaayy! Besok dapat gaji. Sukaaa hati cuma tak sanggup nak tengok berapa banyak kena potong tax, and mission for tomorrow, nak p bayar zakat pendapatan. Aku dah calculate dah. Hopefully ALLAH Taala terima la wang zakat aku tue. Aamin..

Anda ingin mengire zakat pendapatan anda? Boleh refer to this website:

http://www.islam.gov.my/muamalat/kalkulator-zakat-pendapatan

http://www.zakatpenang.com/index.php?option=com_content&view=article&id=64&Itemid=92

Pilihlah yang mana anda suka..bagi aku, biarlah lebih - dan kita doakan yuang lebih tue as sedekah kepada yang memerlukan lagi...Tapi asalkan tidak menyusahkan diri la kan, Islam tidak menyusahkan umatnya..besederhana dalam pelbagai perkara sungguh di galakkan..tapi kalau kau mampu, apa salahnya... :)

Terasa lama sungguh this week even keja 4 hari saja kot. Hari nie saja aku duk berangan dah hari Jumaat..Ooouiishhh..besok baru Jumaat..and besok nak panjangkan kaki ke KL...ada walimatulurus untuk di penuhi...insyaALLAH..

Have a nice day all...

Assalamualaikum... :)

2 comments:

z@ti said...

YANI...thanks...very useful info(zakat pendapatan)..aku pun nk start kira pasni..:)

Yani said...

Iya zati...aku nak buat potongan gaji tiap bulan la..tak la teruk sangat kena bayar untuk setahun.. :)