Nuffnang

Saturday, January 21, 2012

~ Makcik bunga telur betul aku! ~

Assalamualaikum,

Salam di negeri Perlis Darul Sunnah. Yang merupakan negeri terkecil di Malaysia dan terletak di utara semenanjung Malaysia. For more details, pls refer to wikipedia. :)

Oh ya...it' another wedding day today and so, my mum will be the chef of the day. Chef menu was Ayam masak merah, pajeri nenas, masak lemak ikan kering, jelatah. Since makan bersama chef, ada la masakan meja perantin tadi. Hohoho. Tuan tanah kenduri hari nie merupakan chief chef yang bersama-sama mere mummy. So...hari nie chief chef kelihatan sungguh anggun dengan kurungan maroon gitu. Hiihihi. Taniah Makcik Timah dan keluarga. Dapat menantu bongso :).

Tak kurang juga masa bermakan di meja makan tadi, ramai bertanyakan "Kakak bila lagi?". Aku menjawab "Doakan lah". Yes! Semua orang ternanti, sama juga aku sapalah gerangan "housemen" aku nanti. Di doakan dia seorang yang beriman, baik hati, sopan santun-hormat orang ramai, cerah masa hadapan(kulit gelap buleh tak?), sihat sejahtera dan yang penting terima aku seadanya. Aamin.

Oh ya makcik bunga telur. Itu adalah gelaran yang diberikan oleh Cik Azillea kita...since everyweek aku duk busy attend wedding orang, so dia beri gelaran makcik bunga telur kat aku. Hooishh..Jangan la. I suka nak attend wedding orang nie. Amik berkat bak kata orang tua-tua. Ada ka orang tua tua kata gitu..? Pinjam bunga telur mummy-to-be Puan Zai. Inilah yang aku dan Cik Masturah duk kelebet tiap malam suatu ketika dahulu in 2011.

Ermm..Ally Iskandar pun dah akad nikah. Alhamdulillah..kesian dia, tak jumpa aku kat sini..hari-hari I duk tatap you kat MHI tau. Hihihi...Mak aku pun cakap cantik dan macam orang Korea wife dia tue. Semoga kekal bahahia dunia akhirat untuk Ally dan Farah. Aamin..

Semuanya ketentuan Illahi..rezeki, jodoh, ajal dan maut telah di tentukannya..didoakan segalanya terbaik untuk semua kita semua. InsyaALLAH..

Wishing each of you the happiest looooooooong weekenderrssss. Take care and drive carefully.

Assalamualaikum.. :)


No comments: