Nuffnang

Monday, February 13, 2012

~ Kena tinggal... ~

Assalamualaikum,

Last weekend I'm alone kat rumah. Then called my parents since they're away from me and my little brother. Called mum asking what she's doing, bla bla bla...suddenly tears at my eyes..Huhuu.. Mak story la buat itu ini, makan-makan..oh...sebenarnya aku rasa nak sangat pergi lagi ke rumah Ngah kat Keratong 3 tue. Seronok sangat p rumah felda. Dulu rumah ngah kecik saja masa awal-awal, tapi sekarang ini..mak ai..besaqq! Jenuh juga la cousins nak berlari-lari. Paling best, rumah ngah rumah hujung and ada space yang banyak untuk tanam itu ini. Ohh...really miss it! Last kami ke sana masa wedding my cousins. Dekat seminggu juga kami berkampung kat situ. Ada juga kami p masa musim buah, pakngah kena p beli beras berpuluh-puluh kilo lagi. Hihihi. Lain kan makan nasi rumah orang dengan rumah sendiri. Lagi-lagi rumah adik-beradik, sedara-mara kita..

Yesterday, mum, dad, nanny and uncles heading back to Northern. Pit-stop at KL to visit my cousin Kak Nora yang baru delivered baby boy! Waa! Cucu ngah bertambah lagi, but my parents belum ada rezeki lagi nak sandang title "Wan dan Tok". Semua tak sabar sebenarnya..aku pun sama..

Before called mum,dad aku called adik kecik aku. Duk tengok orang mengail kat tasik sebelah stesen bus Kulim tue. Nampak sangat, weekend anak-anak yang kena tinggal nie tak tau nak buat apa. Hihihi. And aku, Sabtu ke kenduri and Ahad pagi aku nganga dalam rumah sampailah 2.40kot colleague office aku, Rashila ajak p JJ. Teman dia shopping and aku tak shopping sangat. Just beli makanan and Milo yang mak aku suruh beli untuk little brother. Sampai rumah around 6pm and tengok tv saja. :)

Aku terbayang, ini baru mak ayah pergi beberapa hari, insyaALLAH ada rezeki mak ayah nak menunaikan Haji, entah macam mana la rasanya kan. Aku tak leh nak imagine. How important our parents in our life kan.

Maybe after 2 weeks aku nak balik Perlis, leh tanya mak aku. Gena dengan sunscreen Clinique yang aku belikan a few weeks ago. Hope she like it :)

Get ready for breakfast at Laguna Beach Resort. Tengok design kasut mereka pun lebih kurang cuma yang pastinya kasut mak mahal sikit dari kasut ayah. Haissshhh..

Pssstt: Aku tak tau la apa perasaan little brother since dia kena tinggal. Hahaha..anak manja mak ayah tue.

Have a nice day all..Assalamualaikum..

No comments: