Nuffnang

Thursday, March 8, 2012

~ Saya nampak..tapii.. ~

Assalamualaikum dan selamat malam semua,

Dinner apa eh malam nie? saya, makan KFC. Haishh..mana tak obese bukan..eh tak tak..saya masih normal. Last body screening on 18Feb yang lalu my % body fat is normal with in range 20-29.9 and mine was 29.5. Gulpp!!! My BMI also normal which is 18.5-22.9 and mine was 21.3. Alhamdulillah. Lemak banyak adalah disebabkan selalu membeli makanan luar, makan fast-food seperti malam ini and kurang pembakaran lemak setiap hari. So lemak sungguh seronok bermastautin di daerah perut and vontot saya. Iya..saya memang mengizinkan mereka, that's why shape saya adalah serupa ini sekarang.

I need back my shape zaman univ dulu. Omoo..sungguh comel badan waktu itu. Sekarang bukan lagi comel, tapi adalah sihat membesar dari segala bahagian. Kesedaran memang ada, cuma tak ada langkah yang teratur untuk kembalikan bentuk dahulu. Sungguh kasihan saya..betul-betul kasihaannnn...

Oh ya..bukan masalah berat badan untuk dibicarakan di sini, tetapi perangai malas yang semakin menularr dalam diri bak ulang sawa yang malas setelah membaham 45 ekor ayam!! Ouchh!! gatal..semut nieee. Agak-agak la nak gigit pun, ada saya kutuk kamu?? Tak ada kan, saya cakap pasal ular sawa yang membaham 45 ayam bukan 45 semut. Faham!!

Sebenarnya dah lama saya nampak sampah-sampah, rambut-rambut, debu-debu, tisu-tisu, benang-benang, taik cicak-taik cicak, resit-resit dalam bilik saya, tapi usaha untuk mengemas dalam keadaan lebih kemas, teratur, bersih adalah belum muncul. Tak larat nak seruu. Sungguh gagal usaha itu. Nasib baik cuci baju masih buat, kalau tak, jenuh la. Mungkin sanggup beli baju baru dari membasuh baju. Luckily ada washing machine yang boleh membantu mengurangkan penat jerih tangan untuk memberus baju-baju itu.

Kenapa malas sampai macam ini sekali? Macam mana nak kawen kalau malas macam ini? Kenapa dulu tak macam ini, tapi sekarang malas bermaharaja lela dalam diri? Kenapaaa..kenapaaa....tolonglah sesiapa jawabkan..Sungguh kasihan tengok keadaan diri, bilik ini. Tuannya sungguh tak sedarr diri. Jangan cakap bilik, kereta pun sama. Tak bercuci, biar la semak... AAK! AAK! AAK!!!! Kesian barang-barang saya. Hak mereka tidak terjaga oleh saya. Maafkan saya.

Pokok-pokok orkid saya jangan tanya la kemana. Mereka masih ada, cuma hidup nyawa-nyawa ikan atas tuan yang sungguh hangat-hangat tahi ayam. Hangattt sungguh kan...mereka sudah nazakkkk..mereka memang perlukan kasih sayang saya, tapi saya sungguh busy dengan kehidupan seharian. Pergi kerja (lewat), balik kerja (adakalanya lewat malam, tengok pada kerja sy), tengok tv, online, tido dan bangun semula untuk hari besoknya. Sungguh sama saja rutin harian saya. Tapi boleh saja nak isi antaranya untuk mengemas, membersih.

Adoi...kalau ada bakal suami yang membaca ini, ermm..nak dia pikir 46kali kot sebelum betul-betul setuju untuk manjadi suri hati beliau. Haishh..nasib dirikan..

Jadi, apakah harus dilakukan? Erkk...nothing much..just stay macam itu juga..

Daaaaaaaaaaaaaang!!!

............................................................

Sungguh tidak sedar diri..Sebenarnya memang nak kembali kemas, teratur, cuma masa belum tahu bila? Ehihihihi. Doakan cik rajin kembali datang ya. Mungkin nak kena deco-deco bilikku ini kot. Verangan nak membeli almari baru sebenarnya. Mungkin balik dari cuti-cuti Mesia, Asia nanti baru nak membeli. Itupun kalau ada lebihan duit yang tidak dibelankan masa cuti-cuti itu.

Arwah Toknek Minah saya, Arwah Tok Chah saya, emak saya, makcik-makcik saya semuanya rajin! Dulu saya adalah cucu Tok Chah cicit Toknek Minah yang rajin. Kata Arwah Tok Chah saya, masa saya umur 10tahun saya memberus baju saya 2 helai. Cara berusan saya adalah macam orang tua-tua. Ohhh.. rindunya pada Arwah...saya sungguh sayang Arwah Tok Chah saya. Betulll..Nama saya Arwah Tok Chah and Toknek Minah yang bagi setelah Toknek Minah bermimpi pasai kalung emas semawa emak saya mengandungkan saya. Al-Fatihah, seumpana pahala Al-Fatihah saya hadiahkan untuk Arwah Toknek Minah dan Arwah Tok Chah. Semoga Arwah di tempatkan bersama orang-orang Beriman.

Baiklah, harus tidor awal, besok ada misi menjadi kanak-kanak ribena sebentarrr.. Good nite all..

Assalamualaikum, besok dah Jumaat. Satttt saja masa berlaluuu..weekenderss muncul lagi..

:)

No comments: