Nuffnang

Monday, April 16, 2012

~ I know him, I know him! ~

Assalamualaikum dan salam se-Malaysia,

Weekenderr was great. Spending my weekend with familia. Semua pulang ke rumah ayahanda bonda. Dari KL mahupun dari KULIM. Sempat la bersama-sama satt sangat yollss. Sebab anak manja mak dah kena balik Kulim awal-awal pagi pukul 8 sebab ada quiz. Tapi adakah benar ada quiz? Lecturer gila rajin buat quiz during weekend, aku nak siasat nie.

Weekender aku gembira sekali. Dapat makan-makan, duk rumah, makan-makan, online, makan-makan, bakar ikan bersama-sama mak and abgcik. **Tipu, aku jeling-jeling saja kat ikan tue. Mereka yang bersusah payah membakar sampai ada tong cat meletops. Wakakaakaa. Aku sambung masuk dalam rumah potong timun, susun pinggan, cawan...see aku buat keja yang sungguh ringan. BUdak tadika pun buleh nak susun-susun semua tue. Tapi potong timum tak boleh sebab itu bermain dengan pisau nak. Hihihi. So aku hebatt di situuu...leh main-main pisau.

Hari sabtu tolong mak angkut pinggan mangkuk dia. Makk ai,..banyak sungguh. Simpan,simpan jangan pakai. Ada set correlle, corning ware and periuk vision tak pakai lagi. Simpan saja.. dia kata pakai mana yang ada dulu. Bcgik duk pokpet-pokpet..iyalah mak, guna saja. Nanti kita beli baru. Tapi betoi juga. setakat tiap hari ada mak and ayah saja, buat apa nak buat keluar pinggan macam nak makan sekemah. Hahaha. Ada masa tue, mak aku naik sheikh dia buat keluaq set-set pinggan dia. Haha. Syok tengok tersusun kat rak tue. Selepas seketika, simpan semula. Wakakaa.

Emak oh emak.

Ayah pula tak sihat Sabtu tue, kami suruh ke PMC ayah tak nak. Duk tahan aja. Then hari Ahad lepas hantar bgcik and akak, kami ke clinic. Doc bagi ubat gastric and angin. Hopefully ayah ok saja. Doc nak xray dada semua, tapi ayah tak nak sebab last 2 weeks ayah dah buat medical checkup. Check jantung, lung semua. Alhamdulillah result ok. Rasanya sebab ayah minum milo kot tue yang angin tue. Dapatlah MC sehari dan rehat kat rumah. Tak rehat juga, duk buat budget boat, then duk design new engine boat. Whaha. Ayah sungguh cinta laut..anak perempuan duk cinta ikan. HoYinnnnnnnnnnn. Ada kaitan tue.

Mak paksa balik awai. Sebenarnya dari pukul 3 mak dah paksa balik. Tapi aku duk delay-delay samapi la pukul 5 baru gerak. Duk pulun tgk The King 2hearts. Wei..sedey kott.. Singgah JJ tukar duit and sampai Kulim dalam pukul 9 rasanya. Lepas tukar duit dapat sikit saja. Hope cukuplah buat belanja nanti. InsyaALLAH.

OKLah semua. Have a nice day. Assalamualaikum.

Tajuk entry tak ada kaitan. Saja nak letak.

No comments: