Nuffnang

Monday, September 26, 2011

~ Meraikan rumah terbuka para jemputan ~

Assalamualaikum...Olla!

Besok sehari ja lagi bulan Syawal 1432. Hari ini dah 29Syawal, satt ja no...puasa ganti dah selesai? Puasa sunat 6 sempat tak? Hohoho. Aku ganti belum tamat lagi..tengah berkira-kira bila nak start another 5days.

Last weekend, aku dan kawan-kawan attend open house kawan-kawan office. Ada 2 rumah kami nak terjah. Rumah pertama, newly weds - I'm so impressed masa ke rumah depa nie. Plus ada tanah kat belakang tue, siap leh bercucuk tanam gitu. Bercucuk tanam la aku suka..haruslah dah kawen nanti kena cari rumah sewa (sewalah dulu) yang ada tanah even 2,3 kangkang kera.. Leh tanam serai, pandan, cabai bagai...hihihi...Ramai juga kawan-kawan yang datang and mostly single mingle adult la. Aku lak langsung tak bawak apa-apa makanan ke rumah depaa, rupanya depa buat potluck. Segan juga...so sebagai balas jasa, kami tolong basuh pinggan gelas saja la. Hihihi. Terima kasih tuan tanah. Kami makan dengan sungguh kenyang sekali...Alhamdulillah..

Rumah kedua kami terjah, rumah kak Azim. Rumah kak Azim cantik la..Baru habis renovation kat luar rumah, rasanya before puasa lagi. Cantik la...ada buaian, small garden kat tepi rumah dia tue..simple and neat. Kat rumah kak Azim makan soto, even perut dah agak penuh, kami makan juga untuk tidak menghampakan tuan tanah..sedapp!! Kak Azim memang sedaplahh masakananya....rajin juga tuee...

Seronok la makan-makan lepas tue aku pulang ke kampung halaman. InsyaALLAH tahun depan nak pergi lagi la kalau ada jemputan :)

Have a nice day.. :)

No comments: