Nuffnang

Sunday, November 25, 2012

~ Masa takut datang lagi ~

Assalamualaikum,

Tatkala semua orang dah nak dirikan salah satu sunnah Nabi Muhammad SAW , aku antara orang yang ketaq. Sebenarnya aku enjoy masa sekarang but at the same time rasa takut sebab masih mencari-cari sesuatu yang belum pasti. Sememangnya segalanya telah di tentukan oleh-NYA. Kita perlu bersangka baik untuk setiap ketentuan-NYA. Aku yakin, kawan-kawan semua juga yakin.

Hari Khamis nie 29Nov-12 teringin nak tonton rancangan Semanis Kurma yang bertajuk "Misteri Jodoh". Pastinya semua kita yang masih belum ketemui jodoh pasti tertanya-tanya jodoh sendiri. Kannn.. Aku suka juga masa sekarang di mana aku dengan lagi 3 orang kawan kat office pasti selalu cakap pasal ini setiap hari. Masing-masing antara kami tertanya jodoh memasing. Aku pasti kalau dah kawen nanti, sure kami semua akan rindu zaman kami duk sembang pasal jodoh ini. Comel. :)

Alhamdulillah. Mak ayah aku tak ada tanya-tanya sangat, tapi aku tau dalam hati mereka sungguh ternanti-nanti nak buat kenduri. Sabarlah wahai mak, wahai ayah..insyaALLAH masa itu akan berlaku juga dengan izin-NYA..Amiiiiiiiiiiiin.

So apa aku lalukan? Huuuuuu..takut wohh..berdoa dan banyakkan membaca. Tue antara usaha tekun yang di lakukan. Haishh..itulah aktiviti harian..semoga jodoh semakin hampir. InsyaALLAH. Kita berdoa dan aku patut tambahkan usaha yang jitu. Tapi gena..tak reti woh.

Happy working tomorrow peeps. Jom siap sedia mandi..dah nak Maghrib nie. Tahun ini aku lalai, aku tak berpuasa 9/10/11 Muharram. Aku lalai..aku lalai..Ampunkan aku YA ALLAH..

Assalamualaikum..

Tenang hati dengar Ustaz Dato’ Hassan Mahmud Al-Hafiz membaca kalam ALLAH Taala.

2 comments:

SuriaRashid said...

jodoh di tangan tuhan..tunggu ja la cik yani ku sayang..aku nak tolong kenen pun..aku x da kawan laki..aku doakan hang cepat dapat jodoh..sbb aku dah tak sabaq nak makan nasi minyak ngan makeup percuma tuk hang...

Yani said...

hiiiii mama suria...Aminnnnnn..semoga doa hang di makbulkan supaya aku segera naik pelamin..berjumpa dengan lelaki yang solehah, yang boleh membimbing aku dan anak2.. Amiiiiiiiin...