Nuffnang

Monday, March 4, 2013

Menyesal sampai laaa

Assalamualaikum,


Apakah perkara yang hampa rasa menyesal sampai saat ini? Perkara yang kalau duk saja-saja then teringat benda tue, rasa “ Why I’m doing like that?” , “Why I’m answering it that way?” , “Why I didn’t think bla bla bla bla bla“. Macam-macam la duk pikirkan.

Ada la a few things yang rasa menyesal. Tapi buat masa la nie yang paling aku kesal adalah bateri kereta Gaius aku tue. Last Jan’13 aku p tukar bateri and aku baik hati cakap aku tak mau bateri tue. Walhal still ada lagi. Bila balik Perlis, bgtau ayah aku, ayah aku cakap sayang la tak amik bateri sebab ayah boleh guna untuk benda lain. Misalanya: untuk perahu ayah.  At least aku amik dan kalau jual kat luar dapat la RM10. Buleh beli KFC dah tue. Hohoho.

Tapi ada hikmahnya. Aku redho. Next time, amik saja apa yang datangnya dari kereta aku. Balance minyak tue memang technician dah sedia letak kat bonet, kalau depa tanya, ntah² aku p jawab tak nak juga apa. Hooo. Minyak² balance tue memang aku bawak balik bagi kat ayah. Ayah letak kat enjin perahu dia.  Aku rasa kalau duk kumpul-kumpul dah boleh dapat sebotol kot.

Pagi tadi masa nak gerak balik ke Kulim, ayah aku check enjin aku. Ada bunyi-bunyi sikit. So next service kena check dengan technician, dari mana maiii bunyi tue. Baru 2 tahun usia Gaius nie. Kena service aircond sama. At least jaga dari awai, tak rugi. Patutnya last service, technician dah advice suruh service, tapi tengok angka mahai sangat, so aku refuse nak service and plan next service(April’13) aku nak buat. Nampak gayanya, bulan depan kena buat betoi-betoi. Jangan duk bertagak-tagak lagi. Hooooo.

Aku sayang juga kereta aku, bayaq mahai-mahai haruslah jaga elok. Tapi bab calar kat badan aku dah tak amik pusing. Lama mana nak licin macam baru beli kann. Redho, berdoa supaya senantiasa lebih berhati-hati. 

Tapi aku puji la juga Gaius ini. Aku dah start guna RON95 bulan ini since harus ada penjimatan for other elements, thus this month I’ve decided to use RON95. Memandangkan beza 2 RON saja dan beza harga adalah ~RM1. Tinggi tue. So far performance ROM95, pretty good. Cuma RON97 akan lebih jaga engine kereta. Aku doakan rezeki aku bertambah dan lebih berkat pada tahun ini. Nak kawen kena guna duit banyak oihh. Nak travel pun sama. Sudah ada tempat di hati ini. InsyaALLAH cukup duit, berlakulah ia. Amiiiiiiiiiin.

I’m single because ALLAH TAALA is busy writing the best love story for me! InsyaALLAH.

No comments: