Nuffnang

Monday, March 24, 2014

Suatumasa

Assalamualaikum,

Suatumasa dulu teringat zaman kecik-kecik,
Suatumasa dulu selalu main masak-masak, main senapang, pistol(dah nama aku sorang ja anak pompuan bagi mak ayah aku),
Suatumasa dulu teringat petang-petang ayah bawak aku jalan-jalan naik moto p pantai kuala perlis ka, sungai baru ka, sungai padang ka and kalau mak aku free, mak aku join sekali,
Suatumasa dulu petang-petang p rumah toknek kat sungai berembang sambil tengok toknek and toksu mengail ikan di tepi rumah,
Suatumasa dulu aku juga suka bela ikan-ikan dalam koq dan juga aquarium, serta bela burung puyuh yang gemok sampai depa tua and dah sampai masa ayah aku sembelih depa,
Suatumasa dulu aku selalu main-main dengan abang-abang aku... oh.. missed both of them.. especially my late eldest brother, abgchaq. :(
Suatumasa dulu aku selalu kena sakat dengan abang-abang aku.. :)

Namun sekarang semuanya sudah lain. I miss my 'suatumasa dulu' moments so much.

No comments: