Nuffnang

Friday, February 27, 2015

It's ok..

Assalamualaikum,

Ada macam-macam jenis traveller. Ada yang pikirkan orang lain, ada yang pikir diri sendiri dan untuk kesenangan diri sendiri sahaja. Bagi aku, tak kisahlah nag aku berat pun, bendayang perlu bawak.. Aku akan cuba bawa. Biar aku susah dari sikit, tak apa. Sakit jiwa juga travel dengan orang yang pentingkan diri, pikirnak melawa 24,7. Kalau sekali dua, mungkin aku ok, tapi kalau tiap kali keluar langsung tak ambil inisiatif untuk sama-sama membantu dalam perjalanan.. Susah juga. Sebab aku antara orang yang selalu tak puas hatibila ada pihak lain senang-senang ambil kesempatan atas kebaikkan atau pertolongan orang lain. Bagi aku sama-sama la rasa susah even perkara kecik sekalipun. 

Tapi itulah, tak semua manusia pikir semua itu. Ada yang pikirkan kesenangan diri sendiri. Asalkan diri sendiri tak susah ok, asalkan mudah untuk diri sendiri ok. Ingat tu, jangan ambil kesempatan atas orang lain. Ada satu masa, tolong la kurangkan bebanan pihak lain sama. Jangan selfish. Fish.. Fish.. Fish..

Kalau tiap perancangan tak menjadi atas apa yang kita harapkan, aku pasrah juga. Tapi aku tetap berdoa agak ALLAH TAALA permudahkan segala urusan kita semua... Especially di tempat orang. Aku sedaya mungkin nak bebuat baik pada orang lain, andaikata ada pihak tak sudi bagi kerjasama dengan aku, aku rasa sedih. Aku tak marah, cuma aku sedih pihak terbabit tidak sensitif perasaan orang lain..


SELALU.. aku ingat pesan mak aku...

Permudahkan urusan orang lain.. Aku ingat itu. Aku doakan ALLAH TAALA kurniakan kesabaran untuk aku melalui kehidupan di bumi selain Malaysia ini. Aku pun tak sabar untuk balik.. Yeay!

Sabar,sabar, sabar.. 

No comments: